söndag 5 februari 2012

Utmaningsdax!


Sådär ja, nu har jag grunnat klart och svarat på era frågor!!!

1)    VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR FEM ÅR SEDAN?
För fem år sen var jag en ännu mindre vovve, jag fyller 7 iår… (19e mars, om någon vill ge presipenter) Men jag var en klok hund redan då och gjorde bra saker som att busa, nosa, skrutta runt och hade påbörjat min garderob…

2 ) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR ETT ÅR SEDAN?
Ingen större skillnad men då hade jag ju börjat blogga!!!

3)    FEM SNACKS ERA HUNDAR GILLAR
      Jaaa, jag gillar en del, men tycker inte om tuggben såvärst, de är så stora och jobbiga, syster Ajax gillar dem dock…
      Bäst är nog Revbenspjäll, olika sorters jerkey, leverbiffar, köttbullar och frolics.

4)    FEM HUNDRASER NI KAN DET MESTA OM:
      Det torde väl vara Phaléne då, och Pappillion… Husse har hyfsad koll på Rottisar, Chinese Crested och Jack Russel också, men vi är husse och mattes första och bästa vovvar

5)    FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM I HUNDVÄG VAR MÅNGMILJONÄR:
Vi skulle haft ett stort hus med gård att leka på nere på Cabo Verde (Katterna hade väl kunnat få en inhängning också…
Och så hade vi hjälpt SAR (Sal Animal Resque) med att sterelisera hemlösa hundar…
Sen skulle jag nog startat ett eget klädmärke till snygga voffsar…
Husse vill även kunna skänka till andra djurrättsorganisationer och hundhjälp osv
Och så hade jag betalt husse och matte så de kunde vara hemma massor!!

6)    FEM DÅLIGA VANOR I HUNDVÄG?
Jag har då rakt inga dåliga vanor!?!?
Men frågar man de okultiverade människorna skulle det kunna vara;
Jag sjunger högt, fint och länge på nätterna om husse är iväg och jobbar.
Jag sover på husses huvud och bäddar in mig i håret.
Jag jagar katterna ibland.
Jag tigger och snor mat om jag kan…
Jag fullkomligt vägrar all form av manikyr/pedikyr

7)    FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA I HUNDVÄG:
Jag gillar lite olika saker…
Vanliga smårundor när vi går i parken så jag kan läsa en massa..
De långa cachepromenixerna.
Att simma i hundsimbassängen..
Sitta knä eller ligga säng och mysa!
Att åka bräda med husse!!!

8)    FEM HUNDSAKER SAKER DU ALDRIG SKULLE KUNNA KLARA ER UTAN?
Mina kläder!!! Jag fryser som tusingen annars…
Mina fina koppel och halsband.
Min kudde, (jag har en egen dunkudde mellan husse och mattes kuddar i sängen)
Husse säger schampoo och balsam… tyckte det lät rätt dumt…
Våra matskålar, fast det funkar med vilken bytta som helst egentligen, bara det är nåt gott i!

9)    HUNDARNAS FEM FAVORITLEKSAKER:
Jag tycker inte direkt om leksaker faktiskt… Men jag har lite nallar jag tycker om att gosa med…
Min jätte älg till exempel.
Ajax har ju sin gummihantel som hon älskar.
Och så har hon Unkas, hennes röda nalle hon haft sen hon var 8 veckor
Jag har ju ett gäng katter som jag leker kull med.
Och så händer det att jag busar med små kattleksaker…


10)                   TIO BLOGGAR JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Det här får jag nog återkomma med, jag har läst en del av eras svar men jag har dålig koll på vilka som inte gjort den…
Fast jag vet ju att Rudi är för lat =) Så kom igen nu snygging!!!
Gizmo vill jag också läsa om,’
Och Ella från Sofiero… Men egentligen vill jag såklart att alla gör det så jag kan läsa om er!!!
Katterna som läser också, fast ni kan få svara på kattfrågor istället....

Dags att ge oss ut och leta geocacher igen!!! Phalénekramar!!!!

10 kommentarer:

  1. VADDÅÅÅÅ? LAT? Skulle jag vara lat?! Jag har bara så mycket annat att jobba med så jag hinner ju inte tänka efter ju?! Lat? Jag? Hrrrmmff!

    SvaraRadera
  2. Undrade just hur Rudi skulle ta det där:)
    Helkul att läsa om er också! Men vad är det för fel med att bädda med hussens hår? Och sjunga på nätterna? Antar att det helt enkelt är för mycket ljud annars, klart du ska köra solo!
    PUSS!
    (Säg åt hussen att han kan skicka en adress på evahulten@gmail.com så ska jag skriva din födelsedag på näsan så jag minns:))

    SvaraRadera
  3. Hello Gorgeous!
    Snyggt jobbat!
    Det fixade du ju galant!!!
    Jag antar utmaningen! =)

    High Paw!
    /Ella

    SvaraRadera
  4. Tjingeling.. igen!
    Bu har jag gjort frågeformuläret jag också, fast med hjälp av matte såklart! Jag har lite svårt med precisionen på tangenterna med mina tassar...
    Kolla min blogg!
    /Ella

    SvaraRadera
  5. Det hade varit spännande att se er klädkollektion!

    SvaraRadera
  6. Kul att läsa så mycket om dig och lite om Ajax! Bra jobbat! Kramis!

    SvaraRadera
  7. Det var inga dåliga grejer som du gjort, attans jag har glömt vad jag gjorde för ett år sen, är nog åldern, hihi.

    Du får ha det så bra för jag antar att du inte har så kallt där nere, hihi.

    Taxpussisar.

    SvaraRadera
  8. Jag vet att jag varit här och skrivit men det tycks inte kommit in, krånglande inte-net som vi haft den senaste tiden så blir jag inte förvånad.

    Hur sjuttsingen kan du komma ihåg vad du gjorde för fem år sen, jag får vara attans så glad om jag minns vad jag gjorde för en timme sen, hihi.

    Taxpussisar.

    SvaraRadera
  9. EFTERLYSNING!!!!!!!
    Hörru, Freja!
    Vart håller du hus!!???!!
    Nu har du minsann gått under jorden i över en månad...
    Vad har du pysslat med under hela denna tiden?
    *Voff & Gruff* /Ella

    SvaraRadera
  10. Pssssst...
    Hörru, Freja...
    Vart håller du hus???
    Har inte sett dina tassavtryck på länge nu...
    Voff! / Ella

    SvaraRadera