söndag 11 december 2011

Husse hemma, kläder och caches...

Äntligen är husse hemma igen! Denna gången var han nånstans som hette Goa... Och jag har sett bilderna, han hälsade på helt andra vovvar än mig ibland, det får man väl inte?
Men han köpte i alla fall en indisk kimono till mig så han är förlåten! Vi ska bara lägga upp armarna på den för de är alldeles för långa...
Han har ju koll på att prinsessor fryser och vill ha kläder, annat är det med matte, jag har inte fått varken kläd eller foton när hon var hemma själv med oss... Typiskt dumt faktiskt!!
Köpa kläder kan hon dock, som denna fina rosa (favoritfärgen ju) med fin halsduk till... Den hade jag på vår runda igår, jag var lätt snyggaste vovven i stan!! Fast det är ju inte sådär jättesvårt när man är jag...
Precis kommit utanför huset... Här ser man min halsduk också, den gör ju liksom hela stassen =)
Börjar med att göra min grej, läsa lite spännande artiklar och sånt viktigt!
Sen var det dags att jobba, jorå jag tar mitt modellande på största allvar! Utom när jag inte vill...
 Men igår var det roligt, så jag satt fint uppe på muren precis som jag skulle. Visar upp mina sötaste moves, tungan lite ute är en favorit!
 Tills jag tröttnade och ville till pappi... 
Därefter skulle vi ut på Geocaching runda, det fanns en längre bort som de inte hade loggat så vi följde med och agerade nosare, tror faktiskt det var helt vår förtjänst att de hittade den!
Ja här är vi snart framme vid första delsteget, ni ser ju själva att vi är fullt fokuserade på vår uppgift... Eller ja, bortsett från när vi måste kissa eller skrutta eller något annat som är viktigare då alltså.
Ha en bra söndag!!! Phalénekramar och nospussar!!!

10 kommentarer:

  1. Supersnofsigaste vovvan alltså!!!
    Du skulle ju ha varit med på den där jättebalunsen här igår! Hade passat perfekt bredvid kungen eller så.
    Hoppas du får ha hussen hemma ett tag nu, inte juste åka iväg och träffa ANDRA hundar inte!
    PUSS!
    Killarna hälsar att mattar (och hussar efter vad de förstår)aldrig skulle hitta NÅ'NTING eller NÅ'NSTANS utan en hund!

    SvaraRadera
  2. Men hälsa på hundarna kan väl husse få;bara han inte tar dem med hem ;)

    Så tjusig du är Freja i din rosa stass!
    Såklart hundar behöver coola kläder och grejer. Jag har just köpt ett så coolt halsband med döskallar till en liten labbekille. Du kanske vill överta det sen när han växt ur det?

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefin tröja!
    Och vad fräsigt med halsduken!
    *VOFF*
    Måste ju vara kanonskönt nu när det har blåst "lite"...
    Självklart behöver alla hussar och mattar hjälp av oss med det mesta. Jag tycker att de inte verkar varken höra eller se nå´t ibland!
    Som t.ex. ibland när det kommer en jättemastodont till hund! Matte "ser" den inte ens och jag skäller och skäller för att varna henne, men hon verkar inte höra heller. Värdelöst!
    Eller som nu när det blåste så rejält... Då fick man ju larma när det kom en massa läskiga flygande, eller när det låg nå´t äckligt och fladdrade!
    Man vet ju aldrig om det är livshotande...??
    Men antingen så är hon döv, eller så fattar hon inte...
    Jag tror att hon inte fattar, för ibland vet jag att hon säger åt mig att vara tyst.
    Vaddå tyst!!??!! Tänk om det där lövet som kommer flygande rakt emot oss i raketfart är supervasst eller nå´t!!!
    Man måste ju ha koll!
    Herregud, dessa hussar och mattar... *suck*

    Voff från Ella

    SvaraRadera
  4. P.S.
    Hörru, Freja!
    Du vet möjligen ingen som vill köpa min rosa hundvagn?
    Matte ska sälja den, för hon har köpt en beige till mig istället.
    Hon är inte riktigt lika glad för rosa som du, men de hade bara den vagnen när hon skulle köpa. Nu har hon dock köpt en nästan identisk, fast beige, som hon tycker passar mig/oss bättre.
    Voffa till på min blogg om du vet nå´n.
    Där finns även inlägg med bilder på vagnen.
    Voff igen från Ella

    SvaraRadera
  5. WOW bruden... Det var en läcker kreation. Kan inte bli mer ROSA än så.. Jag skulle kunna tänka mig en i lite mer manligt militärgrön till mig själv.. ;-)

    SvaraRadera
  6. Vilken tjusig rosa stass! När jag går ut på min sena promenad sätter matte på mig en liten "reflexväst" så jag ska synas ordentligt. Colliekramar

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att hussen är hemma igen :) Hoppas att han håller sig hemma nu ett tag och inte åker i från dig igen :(
    Vilken fin rosa tröja du har på dig :) Ska bli spännande sen att få se dig i din kimono som du fick.

    SvaraRadera
  8. Vicken ursnygg tröja du fått, helt rätt färg oxå ja det förstås allt pryder en skönhet men den färgen var peciell. Jag ser att du har barmark än och inte ser det peciellt halt ut heller, här är det vitt överallt och idag blåser det som attan med inslag av snö och regn.

    Taxpussisar.

    SvaraRadera
  9. Jag och Vinja tassar bara in för att önska er en Riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År

    SvaraRadera
  10. God Jul och massor med nospussar

    SvaraRadera