söndag 25 december 2011

Julafton, our way....

Jaha ja, då var juljoxet avklarat också, inte såvärst stor grej här, det är bara jag och min syster som jular till det... Husse och Matte firar inte jul nämligen, så vi hade lite annorlunda bravader för oss igår!
De håller nämligen på med så kallad Geocaching, (som en gps skattjakt världen runt ungefär) och husse hade lagt ut en sådan som aktiverades prick kl 15 den 24e Och ville kolla på avstånd hur lång tid det tog innan någon lämnade julfirandet... Så här väntar vi på bussen.
Och nu är jag som synes på bussen... Som jag ju sa så jular jag och Ajax gärna till det lite...
Och jag tycker att min tomtetröja som är en snögubbe är en riktig hit på mej!!!
Nu har vi tagit oss till området där gömman är, och innan vi satte oss passade vi på att nosa runt överallt! Helt andra artiklar än i kvarteren jag brukar gå i!!!
Och inte visste jag att det var människor ute nu? Allt jag fått höra är att alla kollar avhuggna snuttar av kalle anka repriser... Konstigt egentligen, pappi som är Kalle Anka nörd har de hela serierna på dvd istället... Tycker han är fiffigt!
Bäst att jag inspekterar vilken bänk som blir bäst att sitta på!
Sen hjälpte jag husse att kolla så koordinaterna stämde...
Ajax hade med en av sina tomtar (Jo hon älskar de där piptomtarna så hon har flera stycken, detta är "utetomten")
Ja, så här sitter vi då och spanar efter cacheare... Det tog två timmar sen det plingade i skattletarnas mobiler innan någon kom, det var nog svårt att slita sig från Tv´n..
Men kom gjorde de, och efter ihärdigt letande hittade de den välgömda burken, vi gick och pratade med letarna och därmed var husses mission över så vi gick hem... Jodå vi gick(!) faktiskt hela vägen... En låååång runda, så hemma sen var vi alldeles slut!!! Så från oss till er alla; En riktigt God Vuff!!!!!

6 kommentarer:

  1. Den där snögubbetröjan var ju OTROLIGT SUPERTJUSIG med dig i!!!
    Det där "geoletandet" fattar vi väl närmast nada av dock... Mattes gamla fån kan möjligen ringa och skicka sms... Vi skulle kanske önskat nå't så'nt istället för godis...:S
    PUSS töser!
    Jesper o Assar

    SvaraRadera
  2. Om er matte har en dator, och det har hon ju! Kan hon hitta dem i den, sen är det bara att säga till henne att köpa en gps :-) hon kanske har en gömd i nån the mugg som hon glömt bort hihi

    SvaraRadera
  3. Go fortsättning på helgen, ni ser ut att ha haft skojsigt utan jul, lika bra det, hihi. Snygg tröja har du i alla fall och syrran din har en gullig tomte, hihi.

    Taxpussisar i mängd.

    SvaraRadera
  4. Vilka snygga tomte kläder du hade. Mattes jobbarkompis håller också på med den där "leken". Hennes barn tycker det är så spännande. Gott Nytt år på er

    SvaraRadera
  5. Jag o Vinja tassar bara in för att önska er Ett Riktigt Gott Nytt År

    SvaraRadera