söndag 12 juni 2011

Konsten att dupera en surmatte

Min surmatte är inte alls lika medgörlig som min husse. Till exempel så får jag inte ha några kläder på mig när jag tvingas gå ut med henne. Hon påstår att det är sommar och därför alldeles för varmt för det, vilket trams, det är ju nästan frysgrader ute ju. I alla fall för en känslig liten prinsessa som mig. Hon, som själv fuskar med kläder hela tiden fattar ju ingenting alltså!
Fast jag har i alla fall kommit på ett bra sätt att dupera henne till att hjälpa mig med det här inlägget. Trixet är att hålla sånglektioner. Gärna på natten, då man samtidigt kan springa fram och tillbaka på henne där hon ligger och sover. Men det går bra på dagen också. Det bästa är att öva högt och länge. Med sin allra finaste gällaste röst. Då blir hon galen och hotar med att sälja mig.
Men eftersom jag vet att husse skulle gå bärsärk då så skulle hon ändå aldrig våga. Istället lägger jag mig i min soffa och ser så söt ut som bara jag kan...


... och gör en liten förhandling; jag är tyst om hon gör inlägg. Och vips så var det fixat! Nu väntar jag på att husse ska komma hem igen från sitt dumma tramsjobb så det blir någon ordning på torpet med kläderna också. Ha en bra dag alla snygga vovvar därute. Frejakramar!!!

5 kommentarer:

  1. Jösses! Vilka metoder du får ta till! Stackars du, måste vara jobbigt att behöva påpeka mattens skyldigheter så tydligt! Siam-teamet gör high 5 förresten, liknar deras nattvanor som matte beskrev för några inlägg sedan:)
    PUSS!
    Jesper o Assar

    SvaraRadera
  2. Hm, jag tycker nog att du är ganska läcker i bara pälsen också! Hoppas hussen rockat färdigt och tar hand om både kläder och blogg snart... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Din matte hade nog alldeles rätt för det är för varmt med päls hur fasen ska det då inte vara med kläder uppepå, nä va glad att du hade bara pälsen i den här värmen. Fast idag du då är det allt annat än varmt bara fjuttiga 13 plussisar och nordavär plus regn, fy attan.

    Taxpussisar i mängd.

    SvaraRadera
  4. Eva, Jesper o Assar - Ja precis just så är det ju!!! Heltokigt!!!

    Ludde - Jo visst är jag det såklart jag har ju odlat den själv.. Men en liten t-shirt tycker jag minsann om att ha ändå... I alla fall när det är blåsigt (och det är det alltid här...) eller på kvällen....

    Hillman o Illerson - Mja, jag vill ju som sagt bara ha nåt tunt för att vara extra snygg! Och ni kan tro att det blir kylit i blåssten här med!!! Men i solen är det ganska najs att vara i sin pälsiga prakt i och för sig =)

    Phalénekramar!!!

    SvaraRadera
  5. Ha, ha, ha. En bestämd vovve. Det kan man inte ta miste på :-)!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera