lördag 6 augusti 2011

Den som söker finner… pyttsan säger jag…

Nu är min elaka skithusse helt uppslukad av jorden igen. Sover inte i sängen på natten och visar sig inte alls i min prinsessboning på dagarna. Det är bara för att han är på någonslags festival i Tyskland säger matte, men henne kan man ju inte direkt lita på, hon försvinner ju också emellanåt. Så därför var jag ute och letade efter husse i parken nyss… Tänkte att han kanske gått vilse eftersom han inte är så smart… om man säger så…


Jag vände på blad och stenar. Men ingen husse någonstans. Jag spanade längs alla gångstigar och stråk. Jag försökte få min tjocka syster att hjälpa till men hon lyssnade mest bara på surmatte som agerade promenadführer. Marsch, marsch, framåt marsch… liksom.
Utan förståelse alls för mig och mitt letande… Jevla dummisar de två… och förbenade skitpark! För ingen husse kom. Bara en rejäl regnskur. Rakt över mig och min fina ömtåliga päls.

Ibland hör jag de där godtrogna människorna säga att den som söker finner… pyttsan säger jag om det. För just nu är allt bara skit och elände. Och är det som matte påstår då tycker jag att det är en jevla dumfestival! Som borde förbjudas. Och därmed basta! Många Nospussar och Phalénekramar från mej!!! 

6 kommentarer:

  1. Väldans taskig husse du har just nu som inte hemma hos sin prinsessa.
    Får hoppas att du får hem honom snart då, för han kan väl inte vara borta hur länge som helst.

    SvaraRadera
  2. Men stackars du!!! Har du fortfarande inte fått fason på hussen?
    Kolla nu inför hösten, det brukar börja en massa kurser då så du borde kunna hitta nå'n som passar tycker jag.
    Hoppas verkligen att det löser sig!
    PUSS!

    SvaraRadera
  3. Din husse är verkligen en taskmört...vi får ju nästan aldrig veta hur du har det, Sessan! Fast nu vet vi ju! Puss på dig snygging!

    SvaraRadera
  4. jäkla skithusse .....måtte han komma med masssa coola fräcka presenter till er!!!

    SvaraRadera
  5. Visst är det lite läbbigt när en husse eller matte bara försvinner på det viset....
    Trillade in här när jag skuttade mellan hundbloggar och så såg jag ju DIG... Vilken pingla du är...
    Välkommen att titta in hos mig om du vill..
    Nosbuffar från Gizmo

    SvaraRadera
  6. Din stackare men här är samma sak både hussen och Lill-hussen försvann i morse, skulle på någon handelsresa. Fasen att man inte fick följa med, såna där resor borde förbjudas när jag inte får följa med och jag antar att du känner samma sak.

    Taxpussisar.

    SvaraRadera