söndag 10 april 2011

Sol, bröd och konster på stan!!!

Det var minsann riktigt fint väder i min lilla håla idag! Så jag tog med mig husse och matte ut på vovvenad, med kamera givetvis!
 Först gick vi bara igenom staden till affären utan att knappt skruttenosa alls, jag vaktar påse utanför med Ajax och matte.
 Håller koll efter Tobbe som ska komma och möta oss...
 Hittade honom!!! Jag är en utmärkt spanare...
 Hittade husse också! Jag har flyt idag...
 Inte blev det sämre sen! Matte plockade fram dottepåsen!!! Hur bra som helst, göra lite trix och vara söt för att få frolics passar mig perfekt...
 Inledde starkt med att vara toksöt och fetsnugg!!!
 Mums, om man vinkar brukar man få mer...
 Hallå, stör inte... Du får ju av matte...
 Hmmpf, nåja du kan väl få vara däruppe då, jag var ändå redan trött på den platsen.
 Nu vill jag ju dansa istället!!!
 Jorå, jag är en helt fantastisk ballerina som ni ser, kan hoppa jämfota också faktiskt...
 Får väl erkänna att syrran kan liiite också, vi tycker det är ett skojsigt trick =)
 Hittade en stol i betong, en kudde på den så vore det en perfekt prinsesseplats...
 Happ, vinka lite till så inte godisflödet avtar...
 Träffade en pudel, han var lite fjantig, voffade på oss en massa! Nej tack, jag ruskade på huvudet och gick vidare...
 Mötte en mycket lugnare vovve av Jack Russel slag, tyvärr hade han bråttom så det blev snabbt hälsat...
 Jaja, traskar väl vidare då...
 Hittade fina skyltar i ett butiksfönster.
 Och därefter en snugg vovvas!!!
 Avslutade rundan med en tur i min park.
 Började bli ganska slut i benen efter den promenaden så jag intog husses knä och njöt av solen ett tag.
 Sådär ja, hemma igen! Nu ska det ätas bröd!!!
Vi mötte nämligen ett gatuförsäljar bageri och köpte allt från ostfranska till pretzels och wienerbröd... Mycket smaskigt!!! Senare blev det pizza, sitter aldrig fel det heller ju. Phalénekramar!!!

16 kommentarer:

  1. Vilka tjusiga modeller ni är du och din syrra. Toksöta verkligen. Ha' en bra söndag! Colliekramar

    SvaraRadera
  2. Vilken skön dag ni har haft!
    Bra där att du spårade upp två favoriter som kunde sällskapa ;)
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du tog med hussen, matten och kameran ut i det fina vädret :)
    Vilken duktig spanar hund du är som både hittade Tobbe och hussen :)

    Vad duktigt du är som både kan vinka och dansa, du kanske skulle börja uppträda med det och få mycke dotte :)

    Håller med dig Freja att med en fin kudde på den stenstolen så hade det helt klart varit en fin plats för en liten prinsessa som dig.

    Sv. Vilket lyx att få sova till kl 11, fast då har ju nästan hela fina dagen försvunnit ju :( Fast i morgon ska det bli lite sovmorgon och ingen klocka på alarm :)

    Hoppas du och hussen får en skön söndag :) Hoppas du får träffa några snygga killar idag Freja ;)

    SvaraRadera
  4. Den där skylten vill jag HAAAA!!!
    Äh matte, lägg av!! Det viktiga var ju superduktiga tjejen ju! Och hennes lika duktiga syrra.
    Ni borde nog komma hit faktiskt... Åke och Totte kan också dansa så där. Vilka par!
    Fast EGENTLIGEN borde ni inte träffa dem!
    PUSS
    Jesper o Assar
    SV Vet inte hur märkvärdigt korsstygn är... Bara att göra som nå'n bestämt:)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag!!! vinka är ju coolt...det får vi träna på.

    SvaraRadera
  6. Men idag slog ni väl rekord i söt-bilder på söt-vovvarna! Jag antar att trakfiken stannar upp när ni kommer gatan fram?
    Min matte håller just på att baka veckans bröd, tur hon gillar att göra sånt för något vandrande bageri har jag då aldrig sett här i skogarna:-)
    Puss på er båda, men mest på Freja!

    SvaraRadera
  7. Matten gillar skylten i fönstret om hem utan hundar bara är ett hus, det håller matten med om oxå, hihi. Vicken massa jyckar du träffar när du är ute på promenix, hihi. Smarrigt med gatuförsäljare såna har vi här oxå men bara på marknader.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  8. Vilken skylt :D Så sann ,så sann :D

    SvaraRadera
  9. Vilken skön vovvenad! Perfekt när man kan trixa lite och få godis. Kul att det finns så många hundar i stan. Blir så mycket att läsa då... Kramis!

    SvaraRadera
  10. Men du vilka fotomodeller, och vilken snygg tröja. Undrar om det finns en i vår storlek. Nu vill vi ha som er barmark. Man är ganska less på denna snö nu. Nu vräker regnet ner och det är bra. Då går det fortare för den att försvinna. Nospussar från brorsorna i Norr

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig stadsvandring ;D Och massor av fina konster kan ni också. Vad gör man inte för en frolic!
    Skönt med vår!

    SvaraRadera
  12. Underbar dag med massor av härliga bilder på er, era sötnosar.
    Hoppas ni får en lika härlig dag i morgon.
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  13. Verkar som ni haft en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  14. Skön dag i vårsolen! Just nu regnar det hos oss, men det är ändå VÅR!

    SvaraRadera
  15. Fetsnugg som vanligt!
    Måste nog lära mig lite charmtricks av dig,du verkar ju kunna en hel drös av dom!

    SvaraRadera
  16. Verkar som om Phaléner älskar att vara i stan, våran tik blev jätteglad när man promenerade runt och kikade i affärer :)

    SvaraRadera