fredag 21 januari 2011

Hårdrock och nattfjärilen

Började dagen med att följa matte till köket och se om jag kunde få något gott!!! Det är den bästa tiden att göra det, syster Ajax ligger kvar i sängen med slöhusse flera timmar till så jag får smaka mycket mer av vad det nu kan vara som bjuds... Sen kan man ju gå och slappa lite till, jag avskyr nämligen att gå ut tidigt. När sen husse gått upp och druckit kaffe (hur kan de hälla sånt skit i god mjölk?) så är det förmiddagsrundan i parken! Jag råkade vara lite närgången och nyfiken på iphonen så detta blev den enda skarpa bilden, men sålänge det är jag som är på den är jag nöjd!!!
Parkrundan bjöd på massa roligt att skrutta runt och nosa på, jag kollar alla buskar och soptunnor jättenoga så jag inte missar något, och så har jag en kul lek som går ut på att se hur många varv jag kan gå runt husse med kopplet, det är jätteskoj! Konstigt nog verkar varken husse eller matte förstå det roliga, men i parken får vi gå som vi vill så då gör man sånt skoj och inte som när man ska tråkgå fint i skitstan där man knappt får skrutta nåt alls... Hemma tog vi ny bild i min lilla soffa jag har i köket där man kan se min Black Sabbath tröja jag hade idag, japp jag är en metalvovve minsann, med mycket klass och smak givetvis som den fashionista jag är!
Han plåtade även de där "syskonen" som bor här, ni ser ju vad konstiga de ser ut!? Och där har ni Debbie också, den svarta som jag skrev om igår...

Nu ska jag och Ajax snart ut på vår nattrunda så jag kan sova gott på min kudde sen! Jag är ju som bekant husses flicka, och då har man inte riktigt normala tider! Ni kan ju fråga matte... Därför gör jag inlägg så här lite sent, för då orkar husse hälpa mig och är pigg! Han är knepig, fast så går jag upp med matte redan mitt i natten för jämnan så hon är ju inte klok hon heller... Dessa tokiga människor! Men jag är ju en Phaléne, alltså nattfjäril, så det är ju inte så konstigt om jag busar runt på natten egentligen!!!

9 kommentarer:

  1. Hej vad du verkar vara en rolig bloggskriverska! Och så är du ju riktigt söt!! Till och med snygg!!! Det är inte alla som "klär" i närbilder så som du ;-))

    SvaraRadera
  2. De som du delar husrum med ser ut att vara coola de med...precis som du. Brukar ni hitta på nåt ihop? Typ bus eller retas med matte och husse?
    Men det får väl vara inomhus, för katterna får väl inte hänga i parken? kram

    SvaraRadera
  3. Hej nattfjärilen! Så söt du är!

    SvaraRadera
  4. Hej nattfjäril, Jag är som syster Ajax ... älskar att ligga kvar i sängen när matte och Hilda skuttar upp i arla morgonstund. En Black Sabbath tröja ... inte illa. Klär dig ypperligt. Dina syskon - vilka pälsbollar. Dom är ju hur coola som helst. Jag älskar katter. Colliekramar

    SvaraRadera
  5. Hejsan prinsessan... vilka coola kläder du har!! dom är snygga.. dom jag har är mest praktiska.....
    vilken massa katter du har... jagar du dom ofta? jag hade katter tills i somras... 2 stycken.. men dom tog slut... så nu jagar jag grannarnas katter i stället.. men dom är fega.. vågar inte komma över till min sida av staketet
    nospuff Coky

    SvaraRadera
  6. Men stackars dig som bor med såna där jamande retstickor. Vi bor granne med en, och hon gör allt för att vi ska jaga henne och sen hoppar hon över till andra sidan staketet.Snacka om fegis.Jag blir rätt sugen på en sån där tröja jag med...superhäftig.!!

    SvaraRadera
  7. Olga da Polga - Ja minsann, jag är både söt och rolig =) Jag är ju världens bästa Freja Phaléne ju!!!!

    Silverdeer - Jo vi busar rätt friskt med katterna... Och jo de bor ju inne för det mesta, men vår äldsta följer med ut ibland! Han kan gå i sele och allt, 16 år är han... Ajax visar hur allt funkar i parken när han är med!

    Katarina - Tack, jag vet ;)

    Edith - Gör du? Jag tycker de är lite knepiga jag.... de hoppar runt sånt högt som inte jag kan och bara det är ju fel... Och så tar de uppmärksamhet från min husse och matte och det är ännu mer fel...´Dumma är dom!!!

    Coky - Hej, ja husse började med att bara köpa praktiska kläder, men det var så svårt eftersom jag inte är så stor så han fick leta sig vidare i hundklädland... Han vill nämligen att det ska vara både praktiskt och snyggt, eller ja, funktionabelt i alla fall.... Jag har tunnare päls än jag ska för min ras så jag fryser jättelätt och vill ha tröjor då... Tog ett tag att få husse att tycka det var ok för han trodde att jag bara tramsade, med sen sa veterinären till honom att jag faktiskt behövde kläder och sedan dess har jag byggt på min garderob!!!

    Cruella - Mmmm Dumma är dom, de tror att de har lika stor rätt att vara i min lägenhet som jag... Hur dumt är inte det liksom... Fast den lilla vita är i och för sig snäll... Jag jagar bara henne ibland!!!
    Klart du skulle ha en sån! Du är ju lika cool som jag ju!!!

    SvaraRadera
  8. Vilken underbart fin familj ni är!

    SvaraRadera
  9. L8 - Tack, ja vi har det rätt mysigt faktiskt =)

    SvaraRadera