lördag 22 januari 2011

I väntan på matte!!!

Matte var på äventyr utan oss i en annan stad idag, så själva dagen bestod mest av vanliga rundan med husse, sen lite jaga katter, busa med syrran och sitta husses knä och kolla tv när han kommit hem och vi varit ute en sväng...
Sen så följde vi med honom till stationen där vi skulle möta upp matte sa husse, och tror ni hon var där då? Nej då, inte alls minsann... Vi fick sitta på äckliga skitbänken och vänta!! Hur kul var det tror ni liksom?

Den var hal och hade mellanrum man kunde fastna med både koppel och tassar i så den tyckte vi inte om ens lite, men husse fattade läget och satte sig så vi fick plats båda i hans knä... Det var lite bättre...
Så satt vi där och väntade för konstiga bilen på spår var försenad en kvart... Men sen kom matte!!! Och då blev vi såklart jätteglada för det blir man ju

Där har ni den där försenade bilen som är jättekonstig... Tåg hette det visst... Verkar inget vidare för de kunde inte hålla någon tidtabell alls!

Här hälsar jag på matte, hon hade med sig en påse så jag undrade såklart vad som var i den! Det kunde ju varit till mig!!! Fast det var det inte, tråkmatte hade bara köpt lite kläder till sig själv i andra staden...

När jag väl såg det så blev jag lite butter faktiskt, men hon lovade att kolla på internet om hon hittade något fint till mig nu i helgen i alla fall!

Sen var det lite kul igen för vi hittade massa kul att nosa på när vi gick hem! Och nosa gjorde vi, mycket, ofta och länge... Och vi gav minsann andra vovvar lite att lukta på också. Tills de tröttnade och drog hem oss.

Så har fascisthusse bestämt att man ska sitta fint i hissen tills han har öppnat dörren och gått in och säger att det är ok, inte ens matte får gå in som ni ser... jäkla trams säger jag... Som om han skulle bestämma?

Men sålänge jag kan få honom att köpa fina kläder till mig låter jag honom hållas. Nu ska jag sova på min fina kudde!!! Mer om den i morgon....







10 kommentarer:

  1. Åh fy satan!!! har du märkeskläder!!!!! Här sitter jag men hemmastickat...nä fy tusan...jag vill oxå ha märkeskläder!!!! Vov från en Freija till en Freja :)

    SvaraRadera
  2. Klart du ska ha Calvin Klein:) Ni är så söta både du och syrran!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att ni fick sitta i husses knä så ni inte fastnade i bänken och gjorde illa er.

    Taskig matte som inte tänkte alls på dig utan bara shoppade till sig själv :( Låter inte snällt alls.

    Och sen hussen då som tror han bestämmer....Låt han som sagt bara hållas om du sen får som du vill ;)

    Hoppas ni haft en bra lördag :)

    SvaraRadera
  4. Zamantha och Freija - Japp, jag har ju lindat husse runt tassen som sagt... Men mina människor är lite dåliga och kan inte göra kläder till mig så jag har inte en enda hemstickad! Det visar ju att din matte tycker om dig mestast!!! När det kommer till märkeskläder är det bara att köra mitt knep ju!!!

    Linda G - Ja vi är ju det, mest jag då givetvis... Och japp jag förtjänar bara det bästa och mycket av det för jag är ju trots allt Freja Phaléne!!!

    Ann-Margret - Ja det var en läskig bänk, tur slöhusse fattade det till slut, tycker han borde fattat det lite tidigare i och för sig...
    Och ja matte ska minsann skämmas!!! Bäst för dem att de styr upp det här nu i helgen om jag ska vara snäll....

    Phalénekramaar till er alla!!!

    SvaraRadera
  5. Sötare hundar får man leta efter!

    SvaraRadera
  6. Grattis på namnsdagen Freja :)
    Min snåla fam har inte gett mig någon present idag...hoppas du fick iaf.
    vov
    Freija

    SvaraRadera
  7. L8 - Ja inte blir det lätt =)

    Zamantha och Freija - Grattis tillbaka!!!
    Nej inte fick jag något heller, dumföräldrar man har!!!
    Men husse ska in och kolla nätet efter fina saker till mig idag så jag får väl se det som en försenad present...
    Phalénekramar!!!

    SvaraRadera
  8. Vilken konstig bil din matte åkte med. Nån sån har jag aldrig sett förut.Tänk att mattarna och hussarna ska ha så svårt att förstå att små prinsessor (och häxor) som vi, faktiskt behöver lite presenter ibland.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Svar: När jag filmar så laddar jag först up filmen på Youtube och sedan klickar jag på 'bädda in' för att få fram en html-kod. Den koden klistrar jag in på bloggen (tryck på html-knappen först).
    Låter kanske krångligt..?

    SvaraRadera
  10. Cruella - Ja visst är den konstig!?! Massa människor och ett par vovvar som stormade både in i den och ut ur den när den stannade... Verkade lite hetsigt tycker jag!
    Helt fantastiskt dumma kan de vara ibland när de inte förstår sådant, nu skriver jag sådant bra här så att de kan läsa och förstå mina väsentligheter!! Tror de börjar gå hem hos dem nu...

    Katarina - Vad bra att du berättade det där för det tror jag aldrig min husse hade fattat!!! Nu har vi ju dina instruktioner att titta på när vi ska ge oss på det! Som en fusklapp liksom =)

    Phalénekramar!!!

    SvaraRadera