tisdag 18 januari 2011

Hejsan vackra vovvar!!!


Som jag redan berättat så har jag ju mina ofelbara knep att få som jag vill, och vad jag vill... Det kan ju vara så att jag behöver ett nytt fint plagg, eller nåt gott att äta, eller sitta knä och bli kliad, eller något annat som jag bestämmer att jag minsann vill ha helt enkelt!


Ett ofelbart tilltag som jag tänkte dela med mig av till er idag är mitt, "nu är jag så söt så husse betalar precis vad som helst" trick... (Den funkar ofta om man råkat göra husse eller matte sura också) Man börjar med att bara titta med stora bedjande ögon och en oskyldig min som på bilden här...


Det räcker ibland men bara om det är något litet man vill ha, lite kel och sitta knä och sånt, vill man ha något lite mer som en godis eller deras mat eller så är det bra att luta lite på huvudet så att man blir ännu lite sötare... Som ni kan se här på nästa bild, det är nästan toksäkert!!!

Skulle det mot all förmodan inte gå vägen ens där (ibland är de hårda som sten ju) så får man ta till det tunga artilleriet och riktigt slänga huvudet åt sidan, här går det minsann undan så häng med nu!!!
Och då hamnar man till slut i den här, Frejas ofelbara toksuperskitsötaste vovve posen!!!
Med lika stora ögon och huvudet så mycket det bara går åt sidan så att snottarna står rakt ut som på en gremlin ungefär, vem älskade inte gizmo liksom? Och då förstår ni, då kan man få absolut allt, jag har till exempel fått husse att köpa tossedyra halband och kläder av fina märken, beställa barnpizza med oxfilé till mig och syrran Ajax (de är ju veggosar så sådant finns aldrig hemma hos oss annars), bära mig på bussen och när det regnar mycket och annat sådant bra, liksom det man vill ha ungefär!!!

Öva det hemma och använd till något jättebra ni vill ha när inte era människor fattar! Som när de ska handla och du vill ha ett grisöra eller något annat gott och de ska ha dig i åtanke i affären! De måste ju ha lite hintar ibland, de är inte alltid lika smarta som vi hundar, men det är ju i och för sig därför de jobbar åt oss också... Och vi får lära oss deras språk, de verkar inte klyftiga nog att lära sig vovviska ens... Men de är ju i slutändan braiga att ha ändå, annars skulle vi ju få göra allt själva!!! Usch så jobbigt!

12 kommentarer:

  1. Förstår att husse smälter när du är så söt :)

    Självklart är det okej att du länkar :) Ska göra det också men just nu är jag på jobbet. Slutar om 2 timmar och det ska bli så skönt att få hem och sova efter att ha jobbat hela natten :(

    Ha en bra dag.

    http://heratorpetsvinja.webs.com/

    SvaraRadera
  2. Du var oss en charmig en!
    Dig gillade vi.
    Hit kommer vi gärna fler gånger och besöker din härliga blogg.
    Helt okej att ni länkade till oss och vi tänker göra detsamma.
    Inte nu men lite senare idag.
    Ha det så bra.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  3. Hej hopp, Värst vad du kan FiFi. Med dom poserna förstår jag att du får vad som helst. Nu måste jag öva. Det blir inte helt lätt men skam den som ger sig. Colliekramar

    SvaraRadera
  4. Godmorgon bedårande Freja!
    Ja ni hundar är så kloka o vet alltför ofta hur man skall göra för att matte eller husse skall smälta! En ständig kamp..där jag alltför ofta förlorar mot mina sötnosar Smulan o Rufsa (Lagotto Romagnolo). Just nu ligger bägge framför brasan o väntar medan matte dricker morgon kaffet.
    Nospussar till dig!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tack för besöket! Nu har vi länkat till dig.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Gällande ditt intresse för vackra outfits tycker jag att din matte eller husse ska virka en vacker tröja av mormorsrutor till dig! Det hade klätt dig ypperligt! Och det är väl det minsta men kan begära? Din matte har en beskrvning, det har jag hört en fågel viska i mitt öra. Tusen kramar.

    SvaraRadera
  7. Förstår ju helt och hållet att dom smälter av den bedårande uppsynen:) Barnpizza med oxfilè, inte dåligt;) Nu bor det bara en kisse under vårat tak och hon tigger inte riktigt med samma finess:)

    SvaraRadera
  8. Naaaaaw du är för bara FÖR SÖT!

    SvaraRadera
  9. Matte skrattar gott för sej själv! Är detta typiskt för Papillon? Hon säger att hon känner igen dina grepp hos en speciell liten kille. Undrar vem?/ Anton

    SvaraRadera
  10. Ha,ha en underbar blogg om en underbar liten fashionista till papillonprinsessa. Har lankat till dig. Maste ju folja denna lilla prinsessan :)

    SvaraRadera
  11. Ann-Margret - Ja jag har kommit på några ganska ofelbara knep!!! Tack för länk också!!!

    Grabbarna Boys - Vad kul att ni gillade min lilla sida!!! Och att ni länkar såklart!!!

    Edith - Ja det är bara att öva ju!!! Och du är ju redan supersöt så det går nog undan...

    Annelie - Ja och vi vet ju det =) Låter ju mysigt att ligga vid brasan!!!

    Katarina - Hej, tack själv!!! Kul att ni länkade ju =)

    Silverdeer - Ja du det var ju en fantastisk ide!!! Får nog ta och försöka mentalt överföra det till dem när de sover!!!

    Linda G - Ja jag har lindat dem rätt bra runt min tass utan att de märkt något, och du vet ju säkert att katter inte är lika bra och duktiga som hundar ju! Det märker man ju här hemma, dräller runt och låtr konstigt och klättrar en massa... Luktar katt gör de också...

    Zamantha och Freija - Vuff jag vet ;-)

    Anton - Jag är ju Phaléne... Fast det är ju nästan samma sak, vi är lika snygga i alla fall... Om det är så är det nog bara för att vi är väldigt smarta och duktiga och sånt tror jag!!! Man ser ju på dig att du är väldans duktig du med ju!!!
    Tack för länken =)

    Cockerperlor - Hej, ja jag är väldans stolt själv!! Jag är ju snygg och har bra smak i det mesta tycker jag... Vad kul att du länkat till mig =)
    Måste bara berätta att jag är Phaléne, inte Papillon... Fast vi är nästan samma, bara snottarna som skiljer, mina ska vara neråt, men jag flaxar upp dem ibland för det är tufft och då ser man ut som en papillon för deras öron är ju uppåt och det är bra att kunna, då kan man låtsas att man är både och Bra va!?!

    Phalénekramar till alla

    SvaraRadera