lördag 29 januari 2011

En studie i bordsskick...

En ganska vanlig fredag här här faktiskt, fast husse och matte var i annan stad på dagen så det blev tyvärr inga fina bilder ute, de glömde plåta på förmiddagsrundan och sen blir det ju tramsdåligt ljus... Så idag visar jag upp mina kunskaper i bordsskick och etikett och sådant bra jag kan!
Här har jag precis fått mat av matte, tråkhusse sover ju ett tag till... Mat blir man ju alltid glad av att få och det ser ni ju här!!! En jätteglad Freja!
Så då slänger man ner hela snudan i skålen och rafsar åt sig så mycket man bara kan få in i en tugga, och puttar ut hälften med nosen...
Varpå man upptäcker att det var skittråkiga torrfodret igen! Fyyyy vad äckligt!!! Och då slänger man ut lite till på golvet... Sen står man där ett tag och skäller på maten och kastar den omkring sig! Kanske fattar maten att den är äcklig torrfodersmat och förvandlar sig till något dotte i stället!!!
Men eftersom tråktorrmaten inte fattar ett smack av vad jag voffar på den om så tröttnar jag och lämnar således matte med den ärorika uppgiften att plocka upp all mat som jag slänger ut... Här ser man de närmsta bitarna, men det finns mååååånga fler ... Sigge Svamphund gjorde mig förresten uppmärksam på att inte alla kunde lämna kommentarer hos mig, och det tyckte jag var typiskt rikskass så jag morrade på husse att fixa det! Sagt och gjort, nu kan alla kommentera hos mig!!! Och det vill jag ju såklart att ni gör, det är ju alltid kul att se vem som hälsar på här hos lilla mig!!



10 kommentarer:

  1. Men var bor du som har så lite snö?
    Ska jag skicka allt som finns här i Sörmland?

    SvaraRadera
  2. Nu läste jag ordentligt. Du bor ju för sjutton i Skåne.
    I augusti närmare bestämt 20-21 så kommer jag till dina trakter.
    Ska ner och lära andra hundar att leta svamp.
    Kolla www.marieofsweden.se där finns all info om min kurs.
    Tror det ligger under fliken kurser

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det supertråkigt med kulor och kulor och kulor i matskålen. Jag brukar göra som du, sprida ut dom över golvet i jakt på något ätbart:)

    SvaraRadera
  4. Vad taskigt av matten bara ge dig torra äckliga kulor :( Förstår hon inte att en sån fin flicka också ska ha bra mat.

    Hoppas ni får en bra söndag :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att din tråk husse kan ta med dej till ZaWicca och köpa ett par tuffa skor, hon har både rosa och tuffa svarta så du inte blir blöt om tassarna // Vals

    SvaraRadera
  6. Om din husse tar med dej till ZaWicca så skit i skorna!
    Där säljs kådsalva och tjärsalva som min matte har tillverkat.

    SvaraRadera
  7. Vilken är din favoriträtt? Du som är så liten...orkar du ett helt grisöra?
    kram

    SvaraRadera
  8. Jag får också massa torra bollar... Tack för tipset med bordsskicket. Jag ska prova det!

    SvaraRadera
  9. Sigge - Ja Skåne är det... Men vi har det väldans kallt här också, om än utan snö för tillfället, den smälte ner till någon sörja som sen blev is... Ofog är det, dessutom saltar de överallt så jag får ont i tassarna! Husse tittade på kursen, den verkar skoj!!! Kan Phaléner leta svamp tror du? ZaWicca har vi aldrig varit på, men tass salva är det som gäller här hemma ja, får ta och prova din mattes nästa gång vi köper!

    Rudi - Du är klok du, att de inte förstår vinken liksom?

    Ann-Margret och Vinja - Ja visst är hon, man kunde ju tycka att hon skulle förstå något så enkelt!!!

    Vals - Jo det kanske vore något, fast min husse säger att det är klart jag får ha fina tröjor och jackor i och med att jag fryser lätt, men han drar liksom gränsen där... Det är tasssalva som gäller för lilla mig...

    Silverdeer - Oxfilé pizza är ju en given favorit, men det får vi bara på julafton eftersom de är såna veggosar... Men de köper hem köttbullar och leverpastej till oss ibland och det är supergott!!! Men grisöron äter jag inte, det är min syster som pysslar med det där gnagandet, jag förstår det inte alls, husse tycker det är dumt för jag får mycket mer tandsten... Jag gillar såna oxburgare man köper i djuraffären i och för sig!

    Boubou - Ja testa det, om vi alla går ihop måste de ju fatta att vi vill ha och förtjänar något roligare!!!

    SvaraRadera
  10. Så där gör jag oxå, fast jag skyndar mig att plocka upp kulorna för annars kan brorsan snyta dem. Jag gillar mina kulor, vi får kungligt taxfoder och det är riktigt smarrigt, matte kokar upp vatten och häller på ytterst lite för att få fram doften på käket, då smakar det bättre.

    Taxpussar.

    SvaraRadera