torsdag 20 januari 2011

Idag hade jag skittråkigt!!!

Först var det helsugigt väder och inga vovvar så långt jag kunde se i parken så jag fick inte hälsa på någon, och min syster bara nosade på allt jag redan hade nosat så jag kunde inte gå som jag ville för hon stod kvar och där var jag ju klar redan...
Sen gick husse och jobbade och det är alltid skitdummast, så då var jag hemma här med matte som bara höll på med datorn och inte hjälpte mig att skriva alls, så då fick jag minsann nog och sprang runt och röjde i lägenheten och jagade katter och tjurade och voffade för jag var faktiskt skitsur, men då var matte bra igen och tog upp mig i knät och så fick jag min favorit t-shirt (som är rosa såklart ) på mig, då blev jag glad igen!!!

Sen fick min matte jätteont i huvudet och var tvungen att lägga sig och då tyckte jag såklart synd om henne för hon hade varit snäll med tröjan och jag blev lite ledsen fast det var inte mitt fel faktiskt...
Så då la vi oss i sängen och hade det mysigt. Men vad som blev bäst idag var att husse kom hem, då blir jag alltid tokglad och hoppar upp i hans knä och pussas massor-mest, jag är mästare på att pussas faktiskt!!!
Och han får inte göra något alls innan han har kramat mig för då blir jag jättesuperledsen :-(
Men jag är bra på det där med att skaffa uppmärksamhet som ni nog förstått så det händer liksom inte, först pussar man mig, sen kan de andra få uppmärksamhet... Syrran och matte och så, han klappar på katterna också och det är ju lite rubbat, men om husse gör det så får det väl gå an men jag gillar det inte det minsta, framförallt inte den där svarta!!

Egentligen borde jag få precis all uppmärksamhet för det är ju faktiskt MIN husse som JAG har valt ut eller hur!?! Det tycker jag vore rätt och riktigt!

2 kommentarer:

  1. Absolut!! Klart du är viktigast av alla o skall ha all uppmärksamhet!! Framför allt när han varit iväg o jobbat hela dagen.. Min husse kommer inte heller undan.
    Nospussar från Smulan!

    SvaraRadera
  2. Annelie - Hej smulan! Ja visst är det så att jag är viktigast... Så egentligen är det ju inte konstigt att jag kräver all uppmärksamhet och vill ha nya kläder och annat bra hela tiden, eller hur!!!?

    SvaraRadera