tisdag 25 januari 2011

Världens bästa sovplatser!

Idag var det en sån där dum jobbardag för husse igen... så förmiddags rundan var den vanliga i parken och när han kom hem var det för mörkt för att ta fina bilder! Jag tyckte ju i och för sig att han kunde ha bett matte ta fina bilder när hon var ute med oss på dagen men det är tydligen krångligt när hon går med oss båda... Jag förstår inte vad hon menar, vi är så snälla så, i alla fall jag!!! Nåja, husse tog en fin bild på mig när jag lagt mig i min säng igårkväll, ja det är faktiskt jag som krupit ner precis så, bredvid matte och under täcket, på MIN kudde!!! Den har husse skaffat till mig, och lägger de fel kudde där när de byter sängkläder eller om den fluffas fel så blir jag inte glad! Matte måste fluffa den varje kväll innan jag går och lägger mig.
Såhär låg jag och sov ett bra tag innan jag hasade upp hela mig på min kudde och lade mig där i väntan på att husse skulle lägga sig för att sova. Då flyttar jag vidare till bästaste sovstället nr 2, nämligen uppe på hans huvud! Det tog ett tag att dressera honom till att ligga still men jag är på god väg. Han krånglar ibland när jag bäddar håret på honom, känslig jäkel!
Ajax har som synes ingen kudde... Och konstigare är att hon inte verkar bry sig om vare sig kuddar eller kläder! Hon vill bara ha pipisar och tuggar och sina tygdjur, speciellt hennes röda "vaddetnuärförnågot" Unkas, som hon släpar runt på och har gjort sen hon flyttade hit när vi var 8 veckor... Hon är faktiskt lite konstig. Men när hon är snäll så är hon världens bästa syster ändå! Nu ska jag återgå till min kudde igen! VuffVuff och sov gott!!!

7 kommentarer:

  1. Så gosiga ni ser ut! Skulle inte husse kunna fixa sin frisyr som du vill ha den innan han går och lägger sig? Typ föna den på ett skönt sätt ;-)
    Ajax har åtminstone en mysig filt...själv sover jag alltid med en fleecefilt under det riktiga täcket! Jätteskönt, prova det du!
    Har du också sånt där långt hår på tassarna som Ajax? Det är sött!
    Voff o kram!

    SvaraRadera
  2. Men herregud vad söta ni är!! Och du håller husse varm om skallen på nätterna med, vilken omtänksam vovve;)

    SvaraRadera
  3. haha...du och jag tänker lika..fast jag använder mattes huvud som kudde. Älskar att rufsa om hennes hår innan jag somnar.

    SvaraRadera
  4. Så söt du är när du ligger på kudden under täcket och sover :) Låter jätte skönt att ha en vovve som värmer en i sängen om nätterna :)

    http://heratorpetsvinja.webs.com/

    SvaraRadera
  5. Din lilla prinsessa!!! Egen kudde och ligga på husses huvud....själv får jag nöja mig med att ligga i mitten.

    SvaraRadera
  6. Silverdeer - Ja oj det lät ju hur skönt som helst med fleesefilt! Får nog ta och be om en sådan... Klart jag också har tasspäls =)
    Men nej, husse tycker jag sliter och drar i hans hår och tycker jag ska ligga fint...

    Linda - Ja visst är jag snäll!!! Och gosig, och finast och allt sånt toppenbra!!!

    Cruella - Du och jag är allt rätt lika! Visst är det bra att rufsa hår när man ska sova!?!

    Ann-Margret - Mmmm jag är ju alltid söt ju... Och det sägs att Phaléne var just sängvärmar vovvar åt den franska adeln förr i tiden så jag gör ju mitt jobb kalasbra!!!

    Zamantha och Freija - Mitten är ju bra! Min kudde ligger i mitten, att jag kan sova på husses huvud har jag kommit på alldeles själv, men han låter mig göra lite det mesta för jag är ju hans lilla sessa ;)

    Nospussar!!!

    SvaraRadera
  7. Jag sover utan kudde ibland och det gör brorsan med men mitt i natten då går Illerson upp och lägger sig på alla kuddar. Vi sover i soffan på nätterna och på dagarna om matte och husse sitter vid datorerna. Då vill vi inte vara i storstugan, där köksavdelningen är. Vi bor nämeligen ett fritidshus som har blivit permanat eller va det heter, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera