söndag 23 januari 2011

Slöa Skithusse!!!

Igår tog vi massa bilder när vi var ute på långrunda och fixade saker, de skulle husse välja bland och lägga ut senare på kvällen! Men gjorde skithusse det? Nej då, han bara slöade och tittade tv och somnade ifrån min fina blogg! Så nu har jag tjurat och tjatat så han lägger ut det idag istället för vår söndags promenad var inte så händelserik direkt...
Här är jag på min gata utanför min lägenhet! Kollar läget så att allt flyter på så som jag anser önskvärt! Ett av mina många viktiga jobb jag har dagligen!
Får ju även kolla noga vilka som varit ute och rantat i mitt revir! Just här var det någon riktigt intressant som lämnat ett stort bra meddelande till mig.

Sen gick vi vidare in i stan, och då stannade jag till vid mitt jättebraiga träd som jag har på den rundan! Det är ett väldigt fint träd minsann, inte sant!?!
Och man måste ju stanna till vid snyggaste elskåpet också, fina svampbob skåpet... Jag känner den som har målat det faktiskt för husse och matte känner honom! Mycket roligare än fula grå tråk-elskåp tycker jag det är! Ajax är ju en sån show off så hon skulle ju tvunget flänga upp på skåpet och posera där... Tror nog hon vill hävda sig för att inte hon har en egen blogg, avundsjuk som hon är! Matte tog ju en så fin bild så hon får väl dispens...
Nu har jag hittat fler bra meddelanden att nosa på, och så ser man min fina grå munkis också ju! Jag valde att ha den på rundan idag med...
Nu är vi nästan framme vid Telia butiken som vi skulle gå till och där träffade vi minsann en riktigt snygg vovve!!! Honom hälsade vi på ett bra tag!!!
Så här gör man när man är i affärer, man hänger lite på husses arm och är söt! Nästan ingen som säger till honom så jag kan följa med lite vart jag vill.
Nu är det vår tur, och matte tyckte jag var så söt så hon tog en bild hon med! Se bara så fin jag är liksom! Sen gick vi vidare till affären och där hittade husse sina favorit flingor! Jag är inte lika förtjust men gillar mjölken som blir kvar i skålen! Så den ser jag alltid till att det är jag som får!
Och blir man lite trött, eller om man ska gå på vägar med mycket trafik är det ju jättesmidigt att ha en arm man kan hänga på, jag trivs som tusan!
Man håller i sig liksom lite såhär med ena tassen och sätter baktassarna mot jackan så blir det hur mysigt som helst! Bra när man är trött.
Ja ni förstår ju själva hur bra det är! Ibland är det smart att vara en stor flicka i lagom format! Ibland säger folk att jag är liten... Det är jag ju inte, i så fall är det de som är alldeles för stora för jag är minsann precis lagom!
På vägen hem såg vi denna bra skylten i ett restaurang fönster. De har en skola där folk utbildas till veggo kockar! Bra tycker vi, fler veggoställen tack!
Och ni ser ju hur det ser ut om inte vi vovvar är hemma och håller styr på de där katterna! Bosse fast på bar gärning med tassarna i syltburken, eller mer exakt - hela huvudet i ostbågspåsen... Suck liksom!
Nu ska jag äta smaskiga pizzarester och sen slappa på min kudde! Jag har en egen kudde mellan matte och husse, den är najs och jättemjuk!!! Vuff!!!

9 kommentarer:

  1. Usch vilken fräck katt;)Jag skrattar när jag ser bilden, har en likadan fast på våran kisse med skallen i en chips-påse....

    SvaraRadera
  2. Ja visst är de oförskämda... Det var ju faktiskt MINA ostbågar!!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad Ajax är söt uppe på elskåpet. Att kunna sitta på husses arm så där lite elegant, måste vara en stor fördel. Om jag skulle sitta på mattes arm skulle hon säkert ramla omkull. Dessutom säger hon att jag blivit lite rund ... hm vad menar hon med det? Praktiskt att vara i din storlek faktiskt. Colliekramar

    SvaraRadera
  4. Åh vilken trevlig liten hundblogg! Söta hundar och en skräckinjagande husse... Vilken härlig kombo! Ha en bra dag! :-)

    SvaraRadera
  5. Ha,ha,ha du är vekligen en frisk fläkt bland våra bloggar. Men vad annat kan man vänta sig av en "tuff brud i lyxförpackning"

    Härligt :)

    SvaraRadera
  6. Vår gammelkatta Rioja som är 16 år är tokig i ostbågar och popcorn. =)
    Du har en snäll husse Freja som låter dig läsa meddelanden ifred på promenad.

    SvaraRadera
  7. Ostbågar en klar favvis här och husse han brukar minsann glömma skålen på bordet och då gäller det att rusa ner för trappan för inte vill man dela smulorna med någon av de andra.Här är det först till kvarn=)

    SvaraRadera
  8. Men hej Freja! Nu fick jag äntligen matten att titta in hos dig! Tänk nu har jag tre stycker Freja att hålla ordning på. Men det gör ingenting, jag gillar Frejor och ingen annnan är så liten och söt som du!Det var roligt att följa med dig och din tuffa husse på stan idag!

    SvaraRadera
  9. Edith - Ja hon är ju faktiskt rätt fin ibland...
    Men säger matte att du blivit rund? Sicket tramsprat, det ser ju alla att du är perfekt lagom!!! Fast kanske lite stor för att hänga arm, det har du rätt i. Din matte får skaffa en liten kärra till dig =) Phalénekramar!

    Desperat Hemmafru - Vad kul att du gillar den! Ja somliga tycker husse ser lite farlig ut, inte vet jag... Tycker bara han ser ut som husse jag!

    Cockerperlor - Vilken bra beskrivning av mig du hade där!! Den gillade jag!!!

    Helen - Jaså ni får inte heller ha era ostbågar ifred? Dessa katter alltså!
    Jo lite snälla är dom men ibland får vi inte läsa allt vi vill för de påstår att vi bara har gått tre steg. Hallå, jag har fyra ben och de är korta så jag har ju gått tokmånga steg då!!

    Carina - Vad bra husse du har som lämnar till dig!!! Det är samma här att om man vill ha något får man vara snabb så ingen annan roffar det, min syster är rätt snabb på sådant annars!

    Rudi - Hej!
    Vad kul att du tittade förbi!!!
    Ja min husse blev lite förvånad när det visade sig att det fanns så många Frejor, hade han ingen aning om när jag flyttade hem till honom och matte... Inte för att det gör något för jag har bara träffat bra och fina Frejor faktiskt!! Vi verkar vara ett ypperligt släkte, och alla dras vi till dig, det måste vara något speciellt med dig och Frejelurisar... Phalénekramar!

    Nospussar till alla!!!

    SvaraRadera