fredag 28 januari 2011

Paketet har landat!!!

Jodå, min husses försenade present till mig har kommit!!! Och jag fick inviga den på vår parkpromenad innan husse skulle gå till studion... Denna hittades på Tradera men de har en hemsida också, den har ni Här.

Här är vår skittrista innergård, kul utsikt eller hur? Jag bor till höger ett par våningar upp. Väntar på matte så vi kan gå nån gång, jag är lite otålig nu...

Ja som sagt, faktiskt bäst man springer till parken så den inte försvinner, när man tänker efter så vet man ju inte sådant, det kanske kan hända!

När man sen väl är där (på andra sidan gatan) och ser att den är likadan idag som den brukar vara kan man ju tvärnita och läsa lite i buskarna

Fast det här var minsann en hel novell och den var duktigt spännande... Läste den både grundligt och ingående till dess att jag blev avbruten.

Av en snygg Jack Russel karl!!! Han var riktigt trevlig och luktade gott, fast han var kastrerad så han ville mest busleka med oss ett tag faktiskt.

Matte skäms ju lite för det där med kuddöverdraget så hon försökte fjäska och matcha mig med sin klänning... Vet inte om jag går på den lätta, men man får ju uppskatta att hon försöker i alla fall! Det var rätt snällt.

Gick en bit till och som ni ser finns det fullt av onödig is här också!!! Tänkte på dig där Sigge, usch vad tråkig den är, och kall och dum!!! Trodde vi var av med den för detta året här nere! Men den kom tillbaka igen häromdagen.

Husse kryper runt nere på marken och plåtar lilla mig, matte tyckte det såg kul ut så hon tog en bild på när han tog en bild... Dubbelt jag=dubbelt bra!

Här ser ni bilden ur hans perspektiv! Jag är själv rätt nöjd men förstår inte varför han har med Ajax nu igen... Hon smyger sig in lite väl ofta nu!

Jag tycker ju liksom att jag räcker bra att titta på, henne kan de ju leka med och kasta saker till och sådant som inte intresserar mig alls... Fast jag hittade en superbra spegel som sitter runt fåniga trädet... Fåniga trädet var en gång stadens snyggast träd, men kommunpuckona klädde först in hela trädet i vad som ser ut som folie och hängde en massa tygtrasor i det, konst? Fult är det i alla fall, sen slängde de upp högtalare med missljud och skitsagopratare som låter dygnet runt... Vad är det för fel på folk?
Mina stenar har ingen tramsat med i alla fall! Här kan man sitta på sommaren med husse och matte och softa i solen... Som jag längtar dit!

Tur att jag stannade till och poserade där idag med för det kom en till snygg karl som vi fick hälsa på innan det var dags att gå hem igen!!!

6 kommentarer:

  1. Jättefin färgmatchning av dig och matte. Trevliga hundherrar träffade du också på promenixen. Jag har fått två nya grannar ... två stiliga herrar. En Rottweiler och en Blandis. Dom är båda lite äldre med grånande nosar. Colliekramar både till dig och syrran

    SvaraRadera
  2. Åh vad tjusig du blev i din nya outfit! Förstår att karlarna stod på rad. Ett tips; satsa på tollaren ;)

    SvaraRadera
  3. Hur snygg får man bli innan det blir olagligt egentligen???

    SvaraRadera
  4. Fetsnygg var ordet. Men vilket konstigt träd ni har.

    SvaraRadera
  5. Edith - Nej men! Har du fått snygga karlar till grannar!?! Gör ju inget om de är lite grånade, bara de är snälla och kul!!!
    Ajax kramar tillbaka, och jag med, fast bättre =)

    Helen - Ja visst är den fin!
    Och du, jag tänkte nog det om jag skulle välja, han var lite lugnare... Fast jag har en spanielkille som heter Dante som är min pensionatspojkvän så jag flirtar mest...

    Zamantha och Freija - Ja du, vi får väl slå oss ihop en dag och försöka ta reda på det!?

    Cruella - Ja dom har förstört fina trädet totalt tyvärr, det ska väl vara något "folkligt" eller så, vi som bor vid skiten avskyr det i alla fall...

    Nospussar till er alla!!!

    SvaraRadera
  6. Vicken snygg jacka, på en snygg tjej, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera