torsdag 24 mars 2011

Ännu en hunddag...

Inte hänt nåt kul här inte... Husse har tråkjobbat och matte glömde luren hemma så det blev inga bilder när vi var på runda... Tycker de skulle anställa en fotograf som bara gick efter oss alltid minsann!!! Inte träffade jag några bra karlar ute heller... Dumt att ni bor så långt borta ju, ni som är såna braiga!!!
 såhär på kvällskvisten struttar jag ut i köket för lite hussemärksamhet...
 Men tjosan, tror ni inte att Ajax håller på och tramsar med sin plastgrunka? "hantel" jo jag tackar jag.... Trams är vad det är... Störa sådär när jag vill bli kramad?
 Hur påstridig som helst! Och mjäkhusse går ju på det och busar med henne... Lika tramsig han ju!!!
Som om inte det vore nog så kommer Smilla och får massa pussar... Har man helt glömt bort sessan eller?
 Kan ju lika gärna lägga mig i korgen och bara ledsna mig sönder och ihjäl!!!
Nåja, den taktiken funkade i alla fall så nu sitter jag i husses knä och skriver... Tur att han inte kan vovviska... Vore typiskt kass ifall han kunde läsa och förstod mina trix... Nu hjälper han ju bara med bokstäverna och då fattar han inte va? Vuffelivuffsar och Phalénepussar!!!!

8 kommentarer:

  1. När alla tre vill vara med husse blir det konkurrens. Då gäller väl charm och åter charm..eller? Och det är du bra på , min snygga tjej! Puss!

    SvaraRadera
  2. Freja ... du är världens gulligaste när du ser så där purken ut i din korg. Colliekramar

    SvaraRadera
  3. Lite PMS där kanske...?ALL sympati gumman!
    Fast den där Smilla ser ju väldans go' ut alltså:)
    PUSS på er alla 3!

    SvaraRadera
  4. Staaackars dig......Fattar precis!!!
    Sv. Vi gör det detsamma, hihi
    Kramar från oss
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Men usch vilken taskig husse som bara brye sig om Ajax och Smilla :( Är väl dig han ska gosa och pussa på först och det sen blir nått gos eller pussar över då kan han gosa med Ajax och Smilla ;)
    Verkar som om det är dags ta ett allvars snack med hussen igen hur man ska prioritera ;) Och sen att matten inte tar kameran med så hon kan fota söta lilla dig heller.....Nu får du verkligen ta och snacka med dom....

    Sv. Mallen Kenzo och den lilla Working Kelping valpen Izac är min kompis Lailas hundar. Izac låg ju för drygt en vecka sen på Strömsholm och dom visste inte om han skulle behöva åka till hundhimlen :(

    Ha en bra dag Freja, och glöm inte säga åt hussen och matten att dom ska ha kameran med när dom går ut :)

    SvaraRadera
  6. Någon gång i framtiden SKA jag minsann ha en liten phalene,eller papillon. såååå härliga!

    SvaraRadera
  7. Ledsna mig sönder och ihjäl haha så härligt uttryckt. Det är jobbigt att inte få vara i centrum hela tiden. Nelson har det lättare som är ensam herre på täppan men ibland vill husse vara ifred och då blir han precis lika avis som du.
    Bra det där med att ha en egen fotograf med på promenaden tycker jag.
    Ulf o Nelson hälsar.

    SvaraRadera
  8. Attans va besvärliga tvåbeningarna kan vara, här är de så upptagna med da-tore så det blir ingen tid över för bloggeriet. Gulleriet får vänta tills kvällen när de änteligen slår ner baken i soffan, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera