torsdag 31 mars 2011

Rosa, kanin, parken och bloggtävling

Ja här avlöser ju den ena vovvedagen den nästa... Inte sådär mycket nytt faktiskt... Men det var nog första gången det fanns både kaniner i rosa och phaléner i min park!
 Jag snackar givetvis om min nya munkis!!! Snygg, rosa, och med en ninis på ryggen =) Kollar genast läget i min trädgård som vanligt...
 Inget nytt, men varför husse och matte tycker vi ska bo i blåsigaste delen av antarktis fattar jag då rakt inte!!!
 Nåja, det är ju sol i alla fall. Nu vill jag hitta annat voffsfolk att leka med!
 Fasligt vad öde det skulle vara idag då???
 Happ, kan ju nosa runt lite... Hittade mer kasserad sallad... Fattar inte vad den ska vara bra till...
 Sen fick vi syn på en voffse!!! Tyvärr gick de iväg så vi fick inte leka och skojsa alls... Surkärring som var matte till honom då!!!
 Jaja, kan ju noseskrutta i alla fall!!! Det är ju faktiskt både viktigt och kuligt.
 Ännu mer onödig sallad... Vad är det här? Snödroppar säger husse, då tycker jag ännu mindre om dem! Snö är äckligast!!!
 Fast kanske kan plocka en bukett om det kommer nån vacker vovve...
 Nej, de verkar inte fatta att jag är ute nu, hade de vetat det skulle ju parken varit smockefullast!!!
 Får kolla in vad Ajax gör...
 Hon hade hittat pjoddar!!! De kan man ju leka med =)
 Hepp, flög iväg.... Lämnade nå små ägg...  Verkade inte goda! Hoppade dem...
Känner att om jag nu klär upp mig och går ut och är alldeles karltokig så är det ett jädrans oskick av karlarna att inte vara här!!! Så sen gick jag minsann hem!!!

Annat som händer och sker är att min matte har en tävling i sin (inte alls lika intressanta som min) blogg

Fast det är en sån där människoblogg... Ni hittar den HÄR
Hon firar att hon gjort 1000 blogginlägg och lottar ut bokisar, kanske ni har hussar eller mattar som gillar såna!?! Kan ju vara bra fjäsk att vinna en bok till er människa så de blir glada och köper dotter till er tänkte jag =) Många massa Phalénekramar!!!

12 kommentarer:

  1. Vad fin du är i din rosa kanin tröja :) Riktigt söt <3
    Men vad taskigt att inga voffsingar var ute när du klätt upp dig så fint :) Killarna kanske inte tålde blåsten som ni hade.

    Skiljer det föresten mycke i storlek på dig och syster Ajax? Hon ser jätte stor ut när man ser på korten.

    Ha en skön torsdag nu och hoppas du hittar några söta pojkar idag :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag är ju liten för min ras och väger bara 3,1 kilo... Ajax å andra sidan är en stor phaléne och är 4,6 kilo Voffse... Så när vi står bredvid varandra ser man skillnaden rätt mycket!
    Ha en supertorsdag ni med!!!
    Och ja visst var det dumt av pojkarna!?!

    SvaraRadera
  3. Fattar inte att larmet inte gick över hela sta'n??? Måste ha varit nå'n igångsättare som somnat på sin post... För annars skulle ju inga killvoffsar i vääärlden missa att du var ute!!!
    Jesper och Assar
    Matte hälsar att man ska vara snäll mot snödroppar! De är ju första blommorna som signalerar vår! (Se'n muttrar hon om för varmt och längtar efter augusti iaf...Mysko typ!)

    SvaraRadera
  4. Hade det inte varit så långt så... Kramis!

    SvaraRadera
  5. Håller med Ludde...du bor på tok för långt bort, snygging! Men visst måste det finnas pågar som vill vara med dig?

    SvaraRadera
  6. Den där onödiga sallden är ju våren som är på gång Freja. F-n trot men så är det. =)
    Fin du är i rosa!

    SvaraRadera
  7. Rosa är ju helt klart din färg!!! Att gossarna inte stod på rad, är för mig en gåta?
    Ha det fortsatt bra, och ge inte upp. En vacker dag, står det en ståtlig herre och väntar på dig ;-))
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Vad skönt för dig att det börjar bli vår nu - då kommer säkert fler lekkompisar fram också!

    SvaraRadera
  9. Sötnos, med rosa jacka inte illa synd att det är så attans långt dit ner i södern, hihi. De där blåa salladen du hittade var krokusar, matten gillar såna för de kommer tidigt på våren innan all snö gått bort.

    Taxpussar i mängd.

    SvaraRadera
  10. Så snygg du är i din rosa tröja..du är nog den coolaste brud vi vet...så mycket snygga kläder alltid...vi får inte ens ett sketet nytt halsband :(

    SvaraRadera
  11. Vad synd att Lukas bor så långt bort! Han är alltid leksugen och hade garanterat velat krama och pussa lite på dig också!!!

    SvaraRadera
  12. Jaha, då har hussen slarvat med din blogg igen över hela helgen igen :( Verkar som om det är svårt att få ordning på din husse när det gäller din blogg ;)
    Du skulle kanske pröva med klicker eller nått och se om det funkar ha,ha ;)

    SvaraRadera