måndag 14 mars 2011

I efterskott sådär...

I fredags var vi uppe på djursjukhuset för att hämta Bosse, fast jag tror de ljuger, för inte kan han väl bo i en sån däringa kruka heller? Han var mycket större ju! Har de krympt honom?
På väg ut från vårt hus...
Och en taxiresa senare var vi hux flux på plats!!! Smidigt det där...
Matte försökte få Ajax att posera fint på bild... Ja tjena...
Och jag ville mest springa hitåt!!!
För här ligger roliga bassängen som jag får simma i ibland!!!
Ja Ajax får ju också förstås, så hon inte ska bli avundsjuk....
Sen ryktades det om att vi skulle till hööks för att kolla tuggisar och kuligheter till vår födelsedag
Ajax hoppas ju stenhårt på att få just en massa dotte!!!
Här blev hon lite förvirrad och undrade vilken väg hon egentligen skulle ta....
Men vi hittade rätt och jag såg allt att husse och matte plockade på sig en massa skoj!!! Sen gick vi runt hörnet och kom till den här röda ladan... Undrade ju vad vi skulle här att göra...
Och så gjorde han det igen!!! Husse försvann???
Tur det fanns en snygg voffse att vila ögonen på ju!
Ingen fara på taket, husse hade varit inne i affären och handlat! De har ett mycket bättre sortiment av veggomat där än i vår vanliga affär... Så vi traskade vidare en bra bit till...
Men blev trötta i tassarna och tog bussen sen! Där fanns ännu en snygg karl =) Wow, tur man har ibland!!!
Gjorde mig snygg, sådär som bara jag kan med tungan lite på svaj! Jag ÄR söt då oavsett vad matte säger!!!
Ja jag är ju rätt jäkla söt alltid faktiskt....
På bussen småpratar man ju lite, jag gör det med syrran, fast mer mentalt för vi är faktiskt duktiga och tysta hela resan minsann!!!
Så när vi ville skrutta på vägen hem var det inga protester!!! Vi är ju bästaste systrarna phaléne och om vi bara vill så vet vi hur vi ska göra för att det ska falla till vår fördel liksom =) Phalénekramar!!!

13 kommentarer:

  1. Värsta bussåkarproffsen alltså!
    Och du är ju superdupersnygg så där med tungan på svaj! Oavsett vad matten säger...
    PUSS på er!

    SvaraRadera
  2. Klart du är snygg oavsett och vilken tur en massa snygga karlar på stan!!! Hoppas nu er matte och husse plockade på sig riktigt massa gott med hem åt er!

    SvaraRadera
  3. Ni är ju dundersnygga tycker vi grabbar.
    Häftigt att få åka både buss o taxi på en o samma dag.
    Det har vi aldrig gjort och kommer nog aldrig att få göra heller.
    Hoppas ni fick mycket gott att tugga på av er matte o husse.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  4. Attans snygga är ni tjejer! Jag som tycker att jag har märkvärdiga öron, ligger ju i lä när du spärrar upp dina! Taxi har jag aldrig åkt, buss var längesen, men det var kul kommer jag ihåg. Jag ska skicka min husse till stan på torsdag för att köpa tuggisar till mig!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tur! Du har verkligen en underbar frisyr när det blåser! Kul att ni träffade så många killar, men lite tråkigt att inte jag var en av dom... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Äntligen tid att titta in.
    Har varit ganska rörigt här med mattes sjuka pappa, kommande flytt och en massa annat.
    Buss har jag aldrig åkt, emn däremot tåg en massa gånger

    SvaraRadera
  7. Ni är verkligen tjusiga, ni systrar.
    Ja det är inte så lätt att förstå det där med Bosse - på nåt sätt.
    Men det var kul att se mitt gamla jobb på bild. =)

    SvaraRadera
  8. Avundsjuk på er och alla snygga killar ni träffade. Här hemma försöker jag lägga ut spår så gott jag kan för att locka killar. löper ju för fullt just nu. Så jag väntar....och väntar..."suck"

    SvaraRadera
  9. Haha! vilka sköningar :)
    Fina bilder och en fullspäckad dag verkar ni ha haft.

    SvaraRadera
  10. Det var en riktigt aktiv dag för er. Ja det är väldigt tragiskt när man får hämta hem sin gamla kompis i en urna. Men då sa matte att man skulle tänka på allt roligt man haft tillsammans under många år. Och det var ju en bra idé. Colliekramar

    SvaraRadera
  11. Stackarn har han fått en sån där jädrans strut på huvet, ojojoj, såna gillar inte jag alls. Ni ser i alla fall ut att ha det bra med shopping och promenix, sen fick ni åka komunalt hihi.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  12. Eva - Du tänker bra du =)

    Carina - Ja det gjorde de, bra satan!!!

    Grabbarna Boys - Jo det har blivit så ibland faktiskt, oftast husse som latar sig och vill ta taxi och sen matte som vill spara och ta buss =)

    Rudi - Hoppas du fick tuggisar, annars fick du ju i alla fall lite av mig ;)
    Ja buss är minsann skoj, och du, dina snottar är supertuffa flaxiga ju!!!

    Ludde - Det tyckte vi också!!! Kanske springer på dig nästa gång... Om du får för dig att promenixa i Hbg då alltså... Och ja visst är den frän!?!

    Boubou - Tack!!!

    Sigge - Nej men usch vad jobbigt =(
    Hoppas det ordnar upp sig!!!! Vart ska du flytta då?

    Helen - Nej det är mycket konstigt... Och visst är vi =)

    Cruelle - Ja se det gör jag nu, och den enda vovven i närheten är ju syrran, och hon är inte intresserad hur mycket jag än är på henne... Tråkhund...

    Lisse - Tack, ja det var en lång dag det!!!

    Edith - Ja det är precis så matte och husse tänker, annars skulle de aldrig klara av det....

    Hillman - Nej tyvärr var det ännu värre... Värst faktiskt...
    Men ja det är kul att åka buss i alla fall!!!

    Phalénekramar!!!

    SvaraRadera