onsdag 9 mars 2011

Slår till och förvånar!!!

Ibland är jag min alldeles egna Robin Hood! Alltså jag tar från de andra och ger till mig själv... Inte nödvändigtvis något jag egentligen vill ha utan mest för att chocka omgivningen lite!
Idag t.ex hoppade jag fram och käkade ur Ajax matskål... (Tro mig, känner man henne vet man att det är en ytterst vågad manöver) Men hon hade sin hantel och ville inte släppa den ur sikte för att flyga på mig, haha smart va!?!
Syns ju tydligt hur överrumplad hon blev!!! Nu försöker hon fjäska till sig hjälp av matte, hur smart var det när matte stod och plåtade liksom?
Ni ser, jag konstaterar ju superenkelt att det kommer då rakt inte hända...
Smaskar vidare och går helt sonika när jag ätit vad jag ville...
Är ju inte helt ogin så jag lämnade lite skröfs i botten till Ajax, det gör minsann aldrig hon när det är min mat som stulas!
Tittar nöjt på när hon äter resterna jag inte ville ha! Mycket nöjd med att ha varit den tuffa makthavarvovven om än bara för ett par minuter!!! Vuff på er!!!

12 kommentarer:

  1. Cruella - Hihi, ja eller hur =)

    SvaraRadera
  2. Smart, tjejen! Du är allt riktigt klurig!

    SvaraRadera
  3. Skulle ALDRIG våga göra så med Js mat...! Inte för att han svurit eller så, det bara verkar som en väldans dum idé...
    Och du! Hur skulle du ha kunnat veta att jag fyllde år?? Matten ville ju inte annonsera i förväg som jag tyckte... Och så säger hon att hundsaker inte går att skicka via den där "spacen"! Dålig teknik människorna håller sig med! Fast jag tror att om det stod "Världens bästa Assar, Stockholm" på nå't paket så skulle det komma fram garanterat!:)
    Tack för grattispussar!
    PUSS!
    Assar

    SvaraRadera
  4. Ha,ha,ha...hur cool får man bli!?...du är lik mig...det ligger väl i namnet kan jag tro ;)Kanske skall gå ut med en varning...Döp inte din hund till Freja/Freija om du inte vill ha en ASCOOL hund :)

    SvaraRadera
  5. Fniss känns igen lite. Lowa tr chansen att sno när rättmättiga ägaren till matskålen har fullt upp med att tugga. Då kan man snabbt in och sno lite.

    SvaraRadera
  6. Vilken slug tjej du är som lyckades fixa till dig lite extra mat ;) Smart passa på när Ajax hade sin leksak och matten fotade :)

    Sv. Ja det är nog lite skillnad på dina promenader och våra. Idag har vi gått nästa 8km och det känns mera som en riktig promenad :)

    Ha en skön onsdag :)

    SvaraRadera
  7. Lite vardagsspänning med andra ord Freja. =)
    Puss på nosarna till er allihopa.

    SvaraRadera
  8. Vi har en mattjuv här i form av en viss Nelli, hon stjäler stackars Sweas mat så fort man vänder blicken bort. Swea äter otroligt sakta alla de andra står och dreglar över henne.

    SvaraRadera
  9. Ibland förstår jag fördelarna av att vara den enda hunden i familjen. Man blir inte av med maten... Kramis!

    SvaraRadera
  10. Och här har vi ju Abbe, och det säger ju ALLT!
    Minsta lilla han kan sno så gör han det.
    Smarta är vi minsann!
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  11. Här brukar vi dela på käket, först börjar vi med min skål sen fortsätter vi med brorsans om inte matten stoppar oss förstås, hihi.

    Taxpussar i mängd.

    SvaraRadera