tisdag 29 mars 2011

Snyggast på stan sådär...

Ibland går man ju på andra hållet i vår lilla by, kan ju inte bara strosa runt i parkerna hela tiden, hur kul vore det liksom?
 Gissa om vi hittade massa intressant att läsa och ställen att skriva på!!!
 Meeeeh jag var ju inte klar för tusan!!! Förstår inte varför det ska vara så svårt att få nosa fem ynka minuter på varje kul ställe?
 Tänkte vi kunde gå in här och köpa skivor! Visade sig att det skulle vi inte... Nähä liksom.
 Inte fick jag gå in här och köpa fina kycklingen heller... Nu får det allt vara ett bra mål på rundan så att jag får nåt roligt, det här är ju typiskt kass!!!
 Men se där, genast bättre! Träffade första snuggepojken för dagen!!! Som en väldigt liten Ludde nästan =)
 Husse ser du? Det kommer en voffse till ju!!! Vill hälsa och sånt!!!
 Pfff, fick knappt nosa innan hennes husse släpade vidare... Och hon ville minsann visst leka med mig, ser man ju!!!
Hamnade sen utanför konditoriet i någon form av vänteläge, tycker jag inte om! Vill ha mattemärksamhet!!!
 Skittråkigt är det här med att vänta alltså...
 Ääääntligen kom husse, med kakegott till mig!!! Fick ju vänta i nästan flera minuter!!! Fatta vad jobbigt och skittråkigt det var...
 Gick vidare och hittade nån konstig sallad, verkade inte alls smaskig... Rent av tokäcklig. Nog därför de hade slängt ut den!
 Då vill jag hellre ha godisar!
 Joråsåatt, en prinsessa på terasstrappan =)
 Såja, nu var jag klar, då kan vi ta och gå hem va?
 Kolla in min skugga!!! Ser ni nu hur stor jag är? Kanske ser liten ut ibland men nu har jag ju bevisat att jag är nästan storast ändå, eller hur!?!
 Och stora vovvar nosar träd minsann!!!
 Därefter skulle syrran vara nån form av showoff och leka trixande på en pelare, tramsigt, hon är ju inte ens påklädd... Visa magen sådär? Ibland förstår jag mig inte på henne...
 Dessutom dansar jag ju mycket finare och graciösare som en riktig ballerina!!! Tyvärr måste jag ha onödigt koppel såhär inne i stan, det kommer bilar och mopeder och sånt som inte fattar att det är MIN stan... Stryk skulle de haft!!!
 Och så missade vi sista voffsen innan vi hann hälsa på honom också... Mycket dags att gå hem och ge mig tårta nu tycker jag!!!
Äntligen hemma vid vår ingång!!! Pust, vid det här laget är jag ju nästan lika trött som min ytterst otränade husse... Han har kondition som en 90åring ungefär... Dags för kakerier alltså, och det är ju massa dotte!!! Så allt som allt var detta en väldans bra dag =) Lite svamliga Frejapussar till er!!!

11 kommentarer:

  1. Det var kul att följa med dig på stadsvandring. Själv går jag nästan aldrig i stan.
    Hoppas kakorna var goda!
    Puss på dig prinsessan!

    SvaraRadera
  2. Riktig liten prinsessa är du.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du ville visa oss din stad lite grand så där! Och några stiliga undersåtar också;) (Hmmmffff!!! Hon ska inte ha andra "stiliga" än 2 välkända här!!)
    Hoppas att det smakade gott!
    PUSS!

    SvaraRadera
  4. Rudi - Kakor är ju alltid dotte =)
    Vi bor ju mitt i smeten så jag är på stadspromenader titt som tätt... Skog däremot ser jag bara ett par gånger om året. Om man inte räknar buskar och små dungar då...

    Drömflocken - Så sant som det var sagt =)

    Eva - Jag visar så gärna upp mina domäner ;)
    Fast jag kommer nog aldrig vara en enhunds flicka, även om ni är snuggast såklart!!!
    Och japp, det var fetmumsigt hihi

    SvaraRadera
  5. Jovars! Vissa likheter fanns det nog. Ibland är det kul att nöta trottoarer. Finns så mycket att läsa... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Verkar ju finnas en massa spännande saker att titta på när ni går åt andra hållet i byn :)
    Men så taskiga dom är som varken låter dig shoppa lite eller lukta klart ;)

    Mycke fina bilder blev det på dig och syrran :)

    Idag skiner i alla fall solen :)

    SvaraRadera
  7. Jag håller helt med din husse :D

    SvaraRadera
  8. Bakverk är smaskens tycker vi, men igår gjorde matten annat smask tekakor, mumsigt med leverståhej på, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  9. Det där med stan där är jag sällan. möjligen Eskilstuna ibland. Men jag är ju de milsvida skogarnas hud. Matte säjer att i Skåne där kallas en samling med fem träd för storskog

    SvaraRadera
  10. Härliga citybilder! Klart snyggast på stan!

    SvaraRadera
  11. Vilken trevlig bildserie! Cred!! Din husse måste verkligen ha tagit sig tid!!

    SvaraRadera