tisdag 22 mars 2011

Delar av vår födelsedag

Verkar som om vår föllsesedags helg tog musten ur husse för jag har ju inte fått något inlägg förrän nu! Mycket tramsigt får jag ju säga, men vi hade två bra dagar av firande och busande och presipenter =) För en enda dag räcker minsann inte för en sann prinsessa!!!
 Inledde med en massa tuggisar och annat skoj! Bland annat en sån där snurrgrej som man kan leta dotte i!!!
 Och givetvis fick jag lite nytt och fint att ha på mig!!! Vet inte vem som tipsade om just den butiken (Small to Big) men där hittade matte superfina jeansjackan!!!
 Fast på vår vovvenad blev det bara vanlig svart tshirt.... Ville ju matcha lite....
 Hemma igen gjorde husse korvchips efter tips från Cruella, supersmaskens ju!!!
 Spenderade själv en större del av dagen i min nya orangea tröja i mitt knä...
Medans Ajax högg in på en grisesnotte i vår kökssoffa!
 På kvällskvisten skulle det göras kött-tårta till oss, det är smaskens!!! Jag övervakade husse så det inte blev fel eller orättvist uppdelat...
 Men han verkade ha koll på läget och mätte upp korv, köttbullar och leverpastej bra (katterna fick också fast de har ju inte lika bra snudor som vi så de fick sitt hackat i småbitar i en röra...)
Ja så här ser vår tårta ut alltså! Förra året fick vi plättar istället för korv men då hade husse gjort levermousse med grädde... Fast jag gillade nog denna lite bättre, korv knäcker ju plättar!!!! Tack för alla gratulationer!!!! Ajax tackar också såklart (fast jag vet ju att ni mest gratulerade mig.... förstås) Frejapussar!!!

7 kommentarer:

  1. Men ååååh, vad mycket fint och smaskigt ni fick då. Vilken tårta!! Korvchipsen...är det falukorv eller? Att örat var gott har jag redan koll på efter att ha tuggat i mig mitt exemplar :-)

    SvaraRadera
  2. Va me mumsiga presenter du fick! Sån där tårta borde serveras oftare! i alla fall när man är prinsessa...

    SvaraRadera
  3. Suck...den tårtan hade vi gärna varit med på!
    /Nanna & Leia

    SvaraRadera
  4. Inget större fel på den tårtan inte! (Fast jag fick Gunnel-tårta! Den var också bra, säger A.)
    Och vilka bra grejer! Den där jackan gillar matten, fast säger du inte skulle kunna ha den här just nu för den skulle bli grå direkt:(
    PUSS på dig sötnosa!

    SvaraRadera
  5. Men oj vad ni blev firade du och syrran :) Och vad mycke presenter ni fick och fin tårta av hussen och matten :)

    Jeans jackan såg verkligen hel läcker ut :) Du måste be hussen fota dig med den på från olika vinklar så man får se hur den ser ut på dig :)

    SvaraRadera
  6. Rudi - Ja ibland är våra människor rätt bra!!! Kul att du gillade ditt bonusdotte =)
    Syrran gnager på ett sånt där grisöra också, tuggarna var mest till henne, jag är vääääldans kräsen med sånt, ska helst vara korv eller biffar till mig... Jerkey är dotte också...

    Ludde - Ja jag håller med fullständigt, ska bara lära husse det också....

    Nanna & Leia - Ni får väl komma på kalas en annan dag då =)

    Eva - Ja den var smaskens! Gunneltårta lät mumsigt, vad är det?
    Får inte ha fina jackan här heller nu, det är alldeles för lerigt för vita kläder... Framförallt eftersom jag gillar rabatter =)

    Ann-Margret o Vinja - Ja annat vore väl tossigt inte sant =)
    Så fort det är lite torrare ute kommer den få premiär, husse och matte säger att det är dumt med vit jacka kombinerat med lera och blött gräs....

    Phalénekramar!!!

    SvaraRadera
  7. Åh, så mycke smaskens ni fått och så mycke presenter, ni har haft världens födsledag, snygga jackor och tröjor, nu är du väl nöjd prinsessan. Tårtan som din husse gjorde var helt i min smak, men min uppfödare har en annan variant på tårta receptet ligger på hennes hemsida, du hittar länken vid våran blogg, Zelmaas heter den. För då får säkert tårta flera gånger och då kan det va bra med lite olika respet.

    Taxpussar i mängd.

    SvaraRadera