torsdag 17 mars 2011

Mormorsmöte på stan!

Häromdagen mötte jag och Ajax upp Mormor på stationen när hon skulle med bussen hem! Som synes tycker hon vi är typ bästast i världen =)
 Jag fick såklart massa pussar och kramar!
 Ajax skulle posera fint var det tänkt...
 Men så skulle hon ju hålla uppsikt på vad som hände såklart!
 Jag själv satt i mitten... Funkar väl men....
 Vet ju å andra sidan att om jag ser såhär söt och tuff ut, med stora leendet...
 Jätte jättestora leendet då alltså!!!
 Och sen vänder bort huvudet lite såhär med en besviken min...
 Då får jag komma upp i knät hos husse!!! Det känns mycket bättre minsann, dum jävla kall bänk liksom?
 Sen tyckte jag faktiskt det var dags att gå...
 Hallå, till och med Ajax väntar ju!!!
 Kommit till le park, och jag kör "det är faktiskt MIN park" minen...
 Läser mina nya artiklar!
 Och busar i löven och skojsar till det en massa!!!
 Poserar snällt för pappi igen... Måste ju fjäska inför min födelsedag på lördag så jag får massa dotte och massa fina kläder!!! Har visat alla era braiga tips så de har inga ursäkter!!!
 Ja okej då, en bild till, sen vill jag fan gå hem... Har ju läst allt och kissat och sånt... Hem och mysa nu för tusan!!!
Och just mysa var vad Ajax gjorde hon med... Med fina TuffeGrisen (tryffelgris minsann) som husse räddade ur en sån där klomaskin på båten... Ibland måste man rädda mjukisdjur från allehanda hemskheter ju!!! Vuff och Frejapuss!!!!

6 kommentarer:

  1. Men... Att hussen inte begrep DIREKT att du inte kan sitta på en kall bänk?!?!?
    Rädda gosejur måste man ibland! Säger jag som räddat kanske liiite väl många ur soprum, från loppisar och skyltfönster (sitta så med solen i nyllet???).
    PUSS på både dig och syrran!

    SvaraRadera
  2. Men har din husse lyckats med en sån där klomaskin?! Nu blev matten imponerad! Hon är jättegammal och har aldrig lyckats. Tur hon kan fixa gosedjur till mig på andra sätt!

    SvaraRadera
  3. SV
    Jag ÄR en alldeles superduperbra och världens bästaste voffsing!!!
    MEN - jag har kanske varit lite klantig ibland... Hota matten... Och t.o.m. bita (fast utan blod!) var kanske inte det allra allra smartaste jag gjort... Avlivning säger mattena att hon funderade på bara för att jag var SÅ stressad och olycklig och förmodligen lite "skadad" av de som köpte mig först, innan jag kom tillbaka till uppf och se'n till matte.
    Nu förstår jag mig bättre på matten så livet börjar te sig helt ok:)
    PUSS!
    Assar

    SvaraRadera
  4. Låter kul med lite mormors besök så du har fått lite extra gos och pussar :)
    Verkligen trögt av hussen att inte fatta direkt att en sån fin prinsessa som dig inte ska sitta på en kall äcklig bänk :( Verkar som om det är dags för ett allvars snack med hussen igen ;)

    Mycke fina bilder på dig och syrran :)

    Sv. Vi har också snö här nu :( :( Gissa om man fick en chock när man vaknade och allt var vitt igen....Inte kul alls :(
    Hoppas det försvinner lika snabbt som det kom....

    SvaraRadera
  5. Snyggingar på stan, hihi med mormorsträff alltid härligt att bli ompusslad, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  6. Eva - Eller hur!?! Jäkla sätt... Och jo, det har blivit rätt många såna här med =)

    Rudi - Ja han är faktiskt rätt bra på såna, fast det blir ett par missar ibland såklart...

    Assar - Det var ju det jag visste, att du är en superdupervoffse =) Tur att det har ordnat upp sig nu ju!!!

    Ann Margret o Vinja - Tack för förståelsen! Och komplimangen =) Ja visst är dumsnön tråkig nu!!!

    Hillman - Ja det är aldrig fel ju!!!

    Phalénekramar

    SvaraRadera