fredag 11 mars 2011

Dumma skittorsdagen!!!

Det var ännu en sugig hunddag för mig idag... Vaknade och såg att det inte fanns nytt inlägg!!! Hallå husse hade lovat! Han skulle lägga in bilderna i datorn men klantade sig och tryckte fel knapp så alla försvann... Vaddå korkat liksom? Tänkte att nåja, nu kan det ju bara bli bättre men nejdå, husse gick och tråkjobbade idag med! Tycker allt det är lite för mycket sånt för att jag ska tycka det är ok... Sen gick vi ut med matte, tror ni inte det regnade? Massor!!! Så hon tog inga bilder, för iphonen skulle ju inte bli blöt!?! Dumkärring!!! Så det är ok att släpa ut oss som avskyr blött gräs och att bli blöta men inte att luren ska få lite droppar på sig!!! "Kan gå sönder" jojo, vi blir minsann trasiga inombords av denna hundtortyr, nästan lika illa som att duscha ju, och när det regnar får man inte ens duktiggodis!!! Spenderade stora delar av dagen med att vara en olycklig phaléne! Åtminstånde när matte kunde se...
Pappi kom hem från jobb och jag var så inne i att jag blivit blöt att jag genast sökte tröst och kramar utan att ens minnas att jag var sur för det där med jobbandet... Nåja, jag blev gladare av pussarna i alla fall, men jag poängterade att han snällt fick se till att uttrycka mitt missnöje om han skulle få sova i min säng i natt... Men jag är inte helt omöjlig, annars är korgen i köket bäddad till honom med min rosa filt... I morgon är jag lovad utflykt! Det fick jag veta när denna bilden togs, det är därför jag ser rätt glad ut i all misär! Så fredagen ser ut att bli en bra dag!!! Hoppas bara det inte tramsregnar, jag vill ju ha massa bilder!!! Massa vuff till er alla!!!

9 kommentarer:

  1. Ja, det får vi ju hoppas att din dag blir bättre idag.
    Att gårdagen blev en sann skittorsdag det förstår vi.
    Håller med om att det är dundrans tråkigt när favoriten åker iväg till sitt tråkjobb om mornarna.
    Ha en bra dag.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  2. REGN ÄR HEMSKT!!!
    Och här är det så många stora pölar nu så du skulle behöva utöka garderoben med en FLYTVÄST om du skulle komma och besöka oss! (Vi har MASSOR av pussar laddade om du skulle vilja:))
    Fast nu har matte oroat sig - du står väl stadigt? Och syrran? Vi har hört att det blåser ganska bra där åt ert håll nämligen! Och trots allt är ni ju nätta små töser:)
    Jesper och Assar

    SvaraRadera
  3. Vilken blajjig torsdag!! Fredag blir nog helt fantastisk för er det tror jag! Jag har alls inget emot regn, faast jag kan hålla med om att det blir färre gottisar på en regnpromenad. Tråkjobb borde förbjudas för hundfamiljer!

    SvaraRadera
  4. Ja det var riktigt oväder igår. Här skiner solen härligt idag så det hoppas jag den gör på din kust också Freja.

    SvaraRadera
  5. Här snöade det igår kväll men upphörde ganska snart, sen blev det kallt och i morse var det griskallt nästan minus 20. Visst nu skiner solen men det är griskallt på backen, där man ska sätta ned tassarna. Fast jag vill absolut inte ha regn heller för då blir det is överallt. Hoppsa att du får se solen idag i alla fall.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  6. Håller med! Ganska kass torsdag faktiskt. Vi skulle haft mys, för det var mattes enda lediga dag denna veckan. Men tror du inte dom ringde från hennes jobb och ville att hon skulle jobba? Där har dom magsjuka nämligen och många är sjuka. Det är ju synd om dom gamla tanterna, men lika synd om oss som missar en mysdag.:(

    SvaraRadera
  7. Vilken otroligt söt bild. Förstår att husse och matte smälter. Men hur kan de dra ut en så söt hund i regnväder...

    SvaraRadera
  8. Såå söt du är när du lägger huvvet på sne. Förstår att du kan få nästan allt du pekar på. Hoppas du haft en bättre dag idag!

    SvaraRadera
  9. Ja, fel knappar gör ingen lycklig. Hoppas att utflykten blir bra och solig! Annars vet jag vem som får sova i köket... Kramis!

    SvaraRadera