torsdag 24 mars 2011

En diva i vårsol...

Minsann, det var riktigt fint väder idag när vi skulle på vår parkrunda!!! Matte är i malmö så husse fick plåta till oss båda, det kan vara lite klurerier med det eftersom vi sällan vill samma saker samtidigt men ni får hålla till godo med det han lyckades åstadkomma =)
 Här är vi på väg ut från vår gård, man ser Ajax snuda där i hörnet...
 Hmmm, kanske hon kan få vara med hela hon då...
 Eller förresten, jag är ju faktiskt snuggast, (japp, det heter snuggast, med "u" det har husse och hans kompis Maja bestämmit)
 Och det är ju en beskrivning som stämmer bra på mig!!! I vit Diva t-shirt, för idag är det inte så kallt... Men blåsigt satan!!! Kom nu eller? Vi ska ju IN i parken också slöfockar!
 Såja, nu kan jag äntligen påbörja mitt grundliga nosande efter kuliga artiklar!!!
 Och ser ni, lite längre in i min trädgård hittade jag något vårigt som växer!!! Jag vet inte vad det är men sålänge det inte är något som gör det vintrigt är jag toppenglad.
 Och detta kändes faktiskt ganska vårigt, så jag tror det är bra!!!
 Blev massa glad av detta så jag sprätte runt i gräset och spattade loss =)
 Hmm, nu har det blivit knasigt igen, varför är jag i bakgrunden, jag ska ju alltid vara främst för bövelen!!!
 Men har husse annat för sig kan ju jag spana karlar istället! Såg en toppensnygg collie men den bara gick åt fel håll och kom inte ens nästan bort till mig... Dummematte den vovven hade!
 Sen tänkte husse att vi skulle posera fint, mja, gick sådär....
 Och Ajax da skräpsamlare hittade pryttlar...
 Närmare bestämt den där pinnen.
 Hon fick även vara den som visade exakt HUR blåsigt det kan vara i denna hålan! Inte undra på att det kallas HellTown...
Faktiskt duktigt trötta på det här nu, vi vill hem och käka.... Och jag ska ju ha mitt inlägg innan husse går och jobbar! Viktigaste sakerna ju!!! Många massa Phalénekramar!!!

14 kommentarer:

  1. Det syns verkligen på bilderna hur blåsten tar tag i pälsen, som tur var blåste ni inte med.

    SvaraRadera
  2. Ja oj vad ni har blåst runt i vårliga Skåne! Vilken fin promeand och hussen klarade ju att fota och promenera samtidigt riktigt bra! Puss på er tjejer, båda två!

    SvaraRadera
  3. Vi tycker faktiskt att det var väldans trevligt att se er båda samtidigt! Men vi önskar era lite mindre blåst! (Fast matten gillar den för att den torkar upp.)Se till att nå'n håller hårt i kopplen så ni inte far iväg!

    SvaraRadera
  4. Om det blir sydliga vindar får du gärna blåsa iväg ända hit! Jag lovar att du får stå främst på alla bilder! Kramis!

    SvaraRadera
  5. Så härligt det är nu i vårsolen ;D Blir så Glaaad!
    Och man märker på hundarna att de trivs lika bra som jag nu när värmen är på väg tillbaka :D

    SvaraRadera
  6. Vilken fin park ni har ... med slott och allt. Ajax är verkligen supersnugg med sin pinne, men du Freja är som alltid snuggast. Colliekramar

    SvaraRadera
  7. Bamse och Valle25 mars 2011 kl. 09:58

    Vilken tur att Hussen hade dig i koppel. Tänk om du hade blåst iväg som en ballong. Vi hade också igår en väldig storm, fast för oss var det kul. Vi hade fullt upp med att jaga kvistarna som blåste ner. Nospussar från Brorsorna i Norr

    SvaraRadera
  8. Skönt med vår, det vill vi oxå ha, här är isigt, snöigt, blåsigt och kallt. Hela 14 minusar i går kväll, i morse 10 minusar. Vi vill ha vår så vi kan snosa opp allt kvarglömt det som gömdes i höstas när snön kom flygande.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  9. Blåsigt satan var nog helt rätt betraktelse... Men ni ser ut att ha haft rättså skoj ändå i solen. =)

    SvaraRadera
  10. Ojoj, vilken blåst! Behövs ingen pälsfön där inte, hihi
    Fina bilder på gulliga vovvar
    /Susanne

    SvaraRadera
  11. Härligt att kunna ta vårtröjan på.

    SvaraRadera
  12. har spanat in era fina födelsedagspresenter. Börjar längta efter min födelsedag!
    Blåsigt hade ni så det förslog....tur ni höll er kvar på marken. Ni körde ju med en riktigt härlig look.

    SvaraRadera
  13. Men hallå där.....Har hussen gått i strejk Freja??? Inga inlägg om vad lilla söta du gjort på hela helgen :( Tror det är dags med ett allvars samtal med hussen igen ;)

    SvaraRadera
  14. Hihi vilka sötisar! Fina bilder :)

    SvaraRadera