fredag 11 februari 2011

Bästaste klottret!!!

Sista dagen innan helg för mig!!! Husse jobbar massor mån - tors och tar ledigt resten av veckan så han kan umgås med mig (och de andra som bor här) och det tycker jag såklart är toppenbra!!!
Jag tänkte ju göra något av en promotiongrej till honom och flasha lite av vovveklottret han gjort, (behövs kanske lite fjäsk så han hjälper mig mer här med plåtande och datorkrafsande) men bestämde mig för att jag minsann måste vara med först! Jag är ju trots allt the bloggprinsessa liksom!!!
Som jag skrivit förr finns det faktiskt de som tycker att jag inte passar som vovve åt min husse!! Hallå? Syns det inte att jag är värsta bästa metal vovven i världen liksom? Jag har till exempel fått massa komplimanger om min "sminkning" av Abboth i Immortal (Norsk Black-Metal) Han målar sig nämligen likadant på scenen.. Hur många kan säga det... Och husse tycker det är väldigt konstigt att alla tror hans voffse ska vara en pitbull "för de är ju farliga"(!?)Som han säger så känner vi bara snälla bullisar och inte behöver han en hund som ser farligare ut än mig heller, det är rätt sällan någon bråkar med honom ändå ;) Ergo = Jag är minsann tuff nog!
Och eftersom jag valde min husse över alla andra i världen vet han ju att jag är speciellast också! Dessutom är jag hans allra första vovve,( Ajax bodde hos dem när jag flyttade in men på pappret är det mattes flicka)
Så på Norrköpings Tattoomässa för snart 5 år sedan bad han sin vän Pärre (Plain-Pain STHLM) att tatuera in bilden på mig från den helgen jag bodde hos dem på prov för att se om jag funkade ihop med syrran här hemma!
Sagt och gjort, och mitt över hjärtat såklart! Nu har jag ioch för sig blivit lite blek för vi skuggade bara upp den i och med att jag var friliggande innan... Jag är ju inte det längre så vi ska tjoffa i mer kontrast och även lite färg sen i sommar är det tänkt!
Skönt att veta tycker jag, att trots att husse har ca 300 timmar klotter på sig och ändå bara är halvklar så är jag alltid på bästa platsen så länge han finns!!! Pappis flicka? = japp!!! Jag skulle tro det ja.... Phalénekramar!

11 kommentarer:

  1. Rakt över husses hjärta! Imponerande att du lyckats nästla dig in dig! Fast inte så konstigt egentligen, snygg brud som du är!

    SvaraRadera
  2. Men vilka konstiga människor! Det syns ju hur tydligt som helst att du är en alldeles väldigt mycket perfekt hund för din husse!!! Och man ska inte döma hunden efetr håren... Enda amstaffen vi känner på närmare håll är så löjligt pussig och gosig (o lite skraj för amris Assar) att de som snackar "mördarhund" skulle gråta floder av besvikelse:)

    SvaraRadera
  3. Men klart att du ska ha bästa platsen, och det fick du ju verkligen. Ha en bra dag och helg

    SvaraRadera
  4. Hm? Undrar hur det skulle se ut om jag fick DEN platsen hos matte? Skulle nog bli en knähund då hehe... Kramis!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker din husse är cool som har dig. Tror inte heller han behöver nån staffe eller nåt. Fast jag som jobbat på djursjukhuset vet ju att mördarhundarna är jättesnälla - det är värre att ha såna som dig inlagda, om du ursäktar... ;)

    Tycker du ska visa lite av husses klotter också Freja. Cool är du i din munkis.

    SvaraRadera
  6. Vilken särskilt fin husse du har ;-)
    Vi blir så glada för dina rara kommentarer hos oss! Just nu är vi lite (mycket) dåliga på att hälsa på våra bloggvänner men jag hoppas att det blir bättre såsmåningom!
    (Förresten vill jag ha en tatuering av mina Italienare också och en konstnär har tecknat originalet ...men jag har ännu inte hittat den som jag vågar anförtro den livsviktiga uppgiften att sätta bilden på pränt "på riktigt" ;-) )

    SvaraRadera
  7. Matte och husse föredrar småa hundar och vi taxar är småa så det är ok. Du är palene eller va det heter mattes kusin våran favo hade fjärilshund förut. Så vi har hälsat på såna småa förut, vi tycker bäst om små hundar, stora om de är snälla förstås. Det var en fin teckning av dig närmast hussens hjärta med bästa platsen som nog alltid har.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  8. Rudi - Nej egentligen är det ju inte så konstigt...

    Silverdeer - Sitter som en smäck =)

    Eva - Ja vi känner då bara snälla mastiffer och pitbulls och rottisar så vi fattar inte vad de snackar om... Knasiga människor finns det gott om...

    Bamse och Valle - Tack ja husse har fattat vart jag hör hemma liksom!!!

    Ludde - Men som du säger om din matte =) Hon får kanske ha dig på armen i stället?

    Helen - Ja de är ju det, och nu är jag ju lite sen på att svara så att husseklotter redan kommit ut vet du ju...

    Olga da Polga - Husse hoppas så klart att ni kommer ner till honom =)
    Annars kan vi tipsa om andra han tycker är duktiga!!!

    Hillman - Småa hundar är ju det bästa, du är en småhund, jag är en småhund, alltså är vi bäst!!! Tax oxh Phaléne, nog är vi en superblandning vi!?!

    Nospussar!!!!

    SvaraRadera
  9. Mattes särbo, alltså våran "plasthusse. Han kallar sådana hundar som er och Anton för "kärringhundar". Matte tycker att han är töntig när han säger så. Hm, han ångrar sej nog nu. Och han är väldigt kär i Anton förstås och vill gärna mysa med honom.

    SvaraRadera
  10. Susann - Nej men så han säger!?! Ja det var väldans töntigt...
    Klart han är kär i Anton, det är nog jag lite också ;)

    SvaraRadera