onsdag 16 februari 2011

Dagens, date och väskmarodörer

Började dagen i vår park som vi brukar... Löljigt kallt idag faktiskt! Fast jag vet ju att vissa av er har det ännu värre. Här har dumma snön i alla fall inte kommit tillbaka, dock massa äckliga minusgrader och onödig is...
Väl i parken var där något som fångade vårt intresse!!!
Nämligen den här trevliga grabben!!!
Jorå, vi fick leka med honom ett ganska bra tag!!! Honom gillade vi!!!
Japp, vi bekantade oss mycket väl, framförallt Ajax (som nästan alltid haggar sig om karlar är för närgångna med nosandet en längre tid)
Men denna herren föll henne rejält i smaken!
Inte helt konstigt va? Och snäll var han också, alldeles lagom busig!!!
Han verkade falla rätt hårt för syrran han med =)
Och tja, jag var inte helt ointresserad heller får jag väl erkänna!!! Wow en sån voffse! Hoppas vi träffar honom oftare så vi kan leka mer!!!
Sätter mig här utanför min park för att posera i min kappa till en "dagens".
Och det är då jag får syn på dem! Flera stycken som kommer mot mig..
Flera i bredd, med resväskor, på MIN trottoar!?! Utan min tillåtelse kan jag tillägga... Ytterst dålig stil! Jag flyttar mig då inte ur fläcken! Gå runt mig...
Nej det var liksom droppen där, då ville jag inte bli plåtad mer om det skulle komma dummisar och störa mitt i arbetandet... Så jag satte stopp för vovvenaden och krävde hemgång! Och så blev det!!! Nospussar!!! 

8 kommentarer:

  1. Matte säger att hon förstår väldigt väl att ni gillade den killen! Vi däremot... Säger bara att om VI varit i närheten...
    Har i alla fall fått trögmatten till att lägga dig i vår lista! Samlar på läckra tjejer nämligen! Borde bara vara så'na, men matten muttrar om könsdiskriminering... OK - HON får väl läsa om andra också då!
    Fast vi förstod inte riktigt din husses kommentar hos oss... FÅR han verkligen ta med sig ett helt kilo godis och GE BORT???

    SvaraRadera
  2. Eva - Haha ja det är ok, Sålänge det är leversnittar! Det brukar han ta med och jag är på tok för kräsen för att äta det :-)
    Givetvis hade jag gillat er! Snygga karlar går alltid hem hos mig!!! Skojsigt att matte la till mig i sin lista, jag ska se till att husse lägger till er också! Synd och skam vore det ju annars...
    Phalénekramar

    SvaraRadera
  3. Ja det var en fin hundherre. Verkar ha varit en riktig gentleman. Nu har vi fått tillbaka vårt internet igen. Toppen! Colliekramar

    SvaraRadera
  4. Det klart att tvåbeningarna inte får klampa in på din trottoar hur som helst, lite hyfs får de väl ändå lov att ha. Ett klart fall för HO (hundombudsmannen), han kan säkert hjälpa dig att få fason på alla tvåbeningar som springer i vägen, hihi.

    Taxpussar i mängd.

    SvaraRadera
  5. Nä du Freja det är inte synd om de andra. Skånsk vinter är faktiskt kallare än -20 norrut. För när vi har blåst och -4 är det i praktiken -24.
    Kanske mer information är du behövde men du kan ju alltid kissa i kattlådan om du inte vill gå ut ;)

    SvaraRadera
  6. Vad kul att ni träffade en stilig kille på eran vovvenad :)
    Men vilka ohyfsade människor som bara klampar fram på din trottoar :(

    SvaraRadera
  7. Väldigt snygga outfit idag! Hur väljer du dina dagens? Matchar du husse? Efter väder? Bara efter humör kanske? Natti natti!

    SvaraRadera