tisdag 22 februari 2011

Vovvenad till videobutik

Idag var en helt vanlig måndag i vovvelandia... Men i söndags promenixade jag till videobutiken! Tog med Ajax och mina människor...
 Här är jag på väg! Väntar duktigt vid vägen...
 Och man måste ju nosa ordentligt i parken...
 Faktiskt lite överallt...
 Kollar läget och ser ut att prata med någon, undrar vem?
 Matte noterade att det blev jättelånga skuggor, såg rätt coolt ut!!!
 Jag inspekterade fontänen, den var igenspikad!!! Lite knas faktiskt...
 Såhär såg det ut i husses telefon när jag hoppade ner.
 Sen hittade vi en lattjo grushög! Lekte i den ett tag!
 Ännu en onödig väg där man måste vänta....
 Och vänta, och vänta....
 Men på andra sidan ligger videobutiken!
 Dags att hoppa upp till husse med andra ord!
Så att jag kommer upp och kan kolla bland filmerna såklart!
 Hem tog vi vägen genom gamla kyrkogården, där är ganska fint!

 Vart blev nu matte och Ajax av? Gömma sig sådär....
 Såg tuffaste staketet!!!
 Och här var det någon intressant mossa jag tittade på...
 Hyfsad utsikt här uppifrån faktiskt!
Avslutade rundan med att lurpassa på syrran lite, hon har ingen aning om att jag tänker skutta fram snart,,, Hihi!!! Hem och kolla film! Nospussar!!!

8 kommentarer:

  1. Jamen, det var ju en fin och spännande promenad. Kliva omkring bland filmerna så där, det skulle man aldrig låta mig göra! Pusspå er syrror!

    SvaraRadera
  2. Hoppas syrran blev alldeles väldans jätteförvånad! Föpr det där såg ut som en jättekul grej!!!
    Att vägar o gator är MYCKET onödiga håller vi med om! Varför måste människor lägga dem mitt i vägen för våra promenader för???
    Jesper och Assar
    Matten håller med om att det där staketet var väldigt fint! Går det att kissa på är väl det väsentliga? (Nej! Inte på en grav säger matte... Trist-typen alltså!)

    SvaraRadera
  3. trevlig och spännande promenad :-)
    SV: kolla in ticnet exempelvis där de kanske har några få biljetter kvar.
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  4. Vicket häftigt staket nåt sånt har vi aldrig sett, du och Ajax har tur som får gå promenixer där det inte finns någon snö, ni har ju värsta våren redan.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  5. Ni verkar haft en trevlig liten promenad :) Måste säga att jag är grymt avundsjuk på eran barmark.
    Kan vi skicka ner lite till er kanske så kan ni också få lite snö hos er ;)

    Hoppas du och hussen haft en bra dag :) Själv är jag jätte seg efter ha varit uppe sen halv 5 :( Blir nog en liten stund vila innan man börjar med maten ;)

    SvaraRadera
  6. Varför heter din syster Ajax egentligen? Det är ju ett pojknamn.

    SvaraRadera
  7. Trevlig promenadväg. Kul att gå på kyrkogården där inte bilarna får åka. Hittade du inga ben? Borde finnas där tycker jag. Borde vara dags att öppna fontänen nu när ni verkar ha vår... Kramis!

    SvaraRadera
  8. Men vart bor ni som ingen snö har? Här blir vi ju hur avundsjuka som helst ju!

    SvaraRadera