fredag 11 februari 2011

Husses hundar in the flesh...

Fredagar är bra dagar! Husse hemma med oss nästan hela dagen! Matte skulle till Malmö och leka med människor men vi har myst rejält här hemma ändå... Trist bara att det regnat respektive snöat hela dagen! Blir tråkiga rundor då ju... Men de blir lite oftare i stället så det är ok... Som lovat kommer mitt inlägg med husses jobb här. Tyvärr har han inte lyckats få bra bilder på alla, han hoppas de andra kommer in nån gång så han kan ta nya!!! Men här kommer ett gäng voffsar i alla fall så ni kan se lite av vad han pysslar med under dagarna när han inte är hemma hos mig...
 Mastiff flicka
 Spanieln Rally
 Syster Ajax Phaléne, (på matte)
Taxen Tjabo the hund
 Dobisen Chipp
 Skotte i blomma
 Chinese Crested i fin tröja
 Simon Phaléne (en av mina karlar)
 Alaskan Mamelute
 Labrador, aka fågelhund (synd om pjodden bara)
Sen gör han ju katter och sånt också, men vem bryr sig om det liksom? Men husse är glad bara det är djurporträtt inbokade, oavsett om det är hundar, spindlar, chinchillor eller annat. Så det får väl vara ok då!
Själv tycker jag att han ska göra färdigt mattes arm så jag kommer med där också! Nu bor bara Ajax och Bosse katt där, vi andra 6 undrar lite vad som händer liksom!? Nåja, nu verkar det ha slutat snöa så husse vill att vi ska gå ut i parken igen, och det säger man ju inte nej till! Får se om det är ljust nog att ta någon bild... Återkommer för att läsa om era fredagar! Vuff!

17 kommentarer:

  1. Ahaa... :) Så det var din husse som har gjort den fina cockerspanieln som så många cockerägare har beundrat på "fejan"!!!!
    Du må tro att tvåbeningen har fått många fina kommentarer av den fina bilden. Fast min matte hon vill inte måla på sin kropp :( Synd tycker jag för hon hade ju fått världens vackraste cocker "råtta" ;) målad på sig då!
    Voff,voff // Perla

    SvaraRadera
  2. Men woaw! Är det din husse som gör dessa ursnygga personligt fina utsmyckningarna?? Var håller ni hus då måntro? Eller iallafall hussens jobb? Blir vääldigt inspirerad nu:-))

    SvaraRadera
  3. Åh, vicka fina tvåbenstavlor på fyrbeningar, hihi. Dösnygga matte gillar taxen men även jycken med pippisnöveln i munnen, rena konstverken. Din husse är ju världens bästa konstnär, som målar hundar oxå, förstår att du älskar din husse.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  4. WOOW!!!!!!!
    Kan du be din husse om en sak.
    Vore bra om han la till min matte som vän på FB, hon vill diskutera med honom.
    Sök på Helena Andersson och den som har bild på mej (samma som headern på bloggen) är rätt.

    SvaraRadera
  5. Tycker också att din matte får upplåta lite skinn till er andra;) Han är jäkligt duktig din husse, han ska få klottra lite mer på mig när tillfälle ges. Tyvärr blir det inga djur....

    SvaraRadera
  6. Verkligen duktig husse du har som gjort så fina tatueringar :) Helt otroligt fina :) Syns att hussen verkar noga och inte bara "hafsar" fram nått.
    När man ser hur duktig så kan man nästan bli sugen att göra en, men bara nästan ;)

    Ha en skön fredags kväll nu och hoppas hussen kan sova mera än ett par timmar varje gång.

    SvaraRadera
  7. Husses klotter är oändligt bra gjort, så honom kan du vara stolt över Freja.

    SvaraRadera
  8. Din husse kunde gott skicka in några ben eller armar till vårsalongen på Liljevalchs nästa år! Han skulle absolut bli antagen... Kramis!

    SvaraRadera
  9. Jätteduktig. Superfina tatueringar men vilken som var snyggaste vovven var det ju ingen tvekan om :-).
    SV:Ja, nu blir det säkerligen bilderbomb till max ;-)
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  10. Jag blir superimponerad av konstverken!!! Så vackra, alla på sitt personliga sätt. Tänk att jag är så feg att jag inte vågar tatuera mig! Synd...men nu får jag repa mod tror jag. kram

    SvaraRadera
  11. Cockerperlor - Jaså finns den på FB? Det visste inte husse... Han tycker det är lite konstigt att inte vilja försköna sin hud dock, den är ju som tom och tråkig annars... Men det är ju en smaksak, fast en skönhet som dig vore ju toppen!!!!!

    Olga da Polga - Helsingborg i Skåne... House of Pain! Du kan nå min husse på; ozzy-tattoo@live.se eller 07274-INKED, eller så kan du se om det är en mässa han jobbar på nära dig om du kollar www.ozzy-tattoo.webs.com
    Bara hör av dig när matte bestämt sig för en bild!!! =)

    Hillman - Ja jo, han är allt rätt bra ibland ändå... Fast jag vill gärna ha mer gott, man kan aldrig få för mycket dotte ju!!!

    Sigge - Har hälsat husse och han ska leta upp dig omedelbums!!

    Linda G - Jaså vad blir det då? Du gillar ju djur, har ju redan fjärilar och fenixfågel osv....

    Ann-Margret o Vinja - Husse hälsar att när du bestämt att du vågar så fixar han bästaste bilden på Vinja ;)

    Helen - Tack, ja han är ganska bra ibland...

    Ludde - Han tror att kanske de som äger armrna och benen kan bli lite sura, men idén var bra!!! Han håller dock på med ett projekt där han målr skateboards... Det kanske kan bli något!?

    Phalénekramar!!!

    SvaraRadera
  12. Fick precis en kanon-idè! Har alltid velat haft en trollslända. Det skulle väl gå att få ihop på nåt vänster med rosorna. Du får fråga husse:)

    SvaraRadera
  13. Men det var attans vilka fina porträtt han målar din husse!

    SvaraRadera
  14. Gillar din husses jobb massor. Han skulle jag vilja träffa! Vet ju precis vad jag vill göra.Jag har minsann ett djur på min ankel en ilsken geting stämmer bra med humöret ibland=) Minstingen ska göra sin första tatureing den 25/2 och äldsta sonen har börjat utveckla ett "beroende" tror det är lätt att bara vilja ha mer.

    SvaraRadera
  15. Wow!!!! så duktig husse du har! superfina!

    SvaraRadera
  16. O så fint!! Får jag lägga upp kinesen på min blogg?

    SvaraRadera
  17. Linda G - Husse hälsar att det fixar han, inga problem =)

    Rudi - Ja lite stolt är jag allt!

    Carina - Han åker runt på en del tattoomässor så det kanske inte skulle vara omöjligt =) Ja tittar man på husse ser det ut som att man inte är klar förrän huden tar slut, om ens då...

    Zamantha och Freija - Husse tackar och bugar =)

    Asa Nilsonne - Ja då, det får du absolut, husse blir glad om du skriver att det är han som gjort den (Ozzy Gyllenlöf)

    Nospussar!!!

    SvaraRadera