tisdag 15 februari 2011

Tuggar och sånt

Vi var ju i vår djuraffär häromdagen, och Ajax fick välja vad hon ville! Svaret på vad som föll henne i smaken den här gången kommer här...
Någon form av strupe, vi andra tyckte det verkade äckligt men hon verkar älska den! Här har hon precis fått den och väntar på att få börja tugga!
 Meeeeh en sån tid det tar då, vill ju smaska på den nu!!!
 Äntligen!!! Hon är superglad för den och släpar med den vart hon än går, till och med i sängen där hon inte skulle få ha den... Men det gick över snabbt, nu får hon ha den i fotändan... Lättfjäskade som sagt...
Själv vart jag inte lottlös idag heller! Jag fattar ju inte det där med tuggben så jag fick Beef Stick i stället, såna tycker jag är massa goda!!!
Började med att tugga lite själv på den, på min kudde, i husses knä givetvis.
Men kom fram till att det var bökigt att behöva hålla i den själv så jag tog min personal till hjälp! Ett knep både jag och min syster anammar flitigt!

14 kommentarer:

  1. Ooooooh, vilken lång tunga! Den där strupen verkar farligt god, tycker vi! Och tillägger att Beef sticks är inte dumt det heller!
    Cockerkramar från Nanna & Leia

    SvaraRadera
  2. Jösses vilken stor sak som syrran hittade att äta, orkade hon verkligen hela den??
    Dina Beef Stick verkade vara i mera lagom storlek :) Och sen vad praktiskt med en egen personlig "ben hållare". Du har verkligen fixat det för dig :)

    Sv. Tack för ni gillar korten :) Är ju mycke lättare få bra bilder när solen är framme :) Idag är det rätt mulet så vi får se hur dom blir idag ;)

    Ha en bra dag du och hussen.

    SvaraRadera
  3. Verkar smaskigt alltihop tycker jag! Länge sen jag kikade in här nu, har gått i ide ett tag, men hälsa husse att matte är väldigt kär i hans tatueringar! Otroliga!

    SvaraRadera
  4. Ni har verkligen pli på era tvåbeningar. Strupe i sängen, om än vid fotändan, och hussen som godishållare - vad ska det månne bli härnäst? Kramis!

    SvaraRadera
  5. Det är rätt! Utnytja tvåbeningarna till max. Vi blev väldans sugna på en sån där strupe, den såg god ut..:) / Victor o Anton.

    SvaraRadera
  6. Klart en prinsessa som du inte skall hålla i benet själv...någon måtta får det väl vara :)

    SvaraRadera
  7. Sån där strupe har jag ätit.........utsökt!
    Tror att jag ska önska mej en sån när jag fyller år.
    Är bara etrt par veckor kvar så jag måste snart tala om för matte vad jag vill ha

    SvaraRadera
  8. Vilken brutal syrra du har! Den där strupen är ju nästan lika stor som henne;)Ditt godis ser betydligt godare ut:) Kram söta vovve!

    SvaraRadera
  9. oj oj kan du spara på en sånd god strupe den hade vi slukat i ett nafs. Vi fick faktiskt såna Beef sticks i juklapp så snälla hade vi varit.

    SvaraRadera
  10. Katarina - Ja, och då vinner ändå jag, min hänger utanför munnen titt som tätt... Matte tycker jag ser dum ut då men jag vet att det är fint!!!

    Ann-Margret o Vinja - Nja, hon tuggar lite i taget så en sån kan räcka ett tag!! Ja jag gillar ju mina sticks bättre, och hållare är kalas, det får du lära matte!!!

    Cruella - Kul att du är tillbaka!! Ja godisar är ju smaskigt! Husse hälsar och tackar och undrar om inte du ska bli avbildad ;)

    Ludde - Ja men vi har kämpat stenhårt i snart 6 år nu! Det kräver diciplin kan du tro... Vi får väl se vad som kommer, voff!!!

    Susann, Victor och Anton - Det ska man göra ju! Det är ju vi som är "in charge"... Se nu till att någon människa går och köper en till er med!!!

    Zamantha och Freija - Great minds think alike =)

    Sigge - När fyller du år då? Hmmm kanske jag skulle tjata till gotte av husse så jag kan skicka till dig!! Ska bara hitta inlägget man såg din adress då också...

    Linda G - Mitt godis är godare =)
    Ja det där är inte det största benet hon tjatat till sig, det största var två ggr längre än henne...

    Carina - Det är nog mer så att hon måste... Det tar tid för en phalénemun att gnaga i sig en sådan! Visst är de goda? Jag bara älskar dem!!!

    Phalénekramar!!!

    SvaraRadera
  11. En liten kyckling vinge kanske skulle passa prinsessan eller ank "chips" // Vals

    SvaraRadera
  12. Jag får inte äta tuggben sen jag höll på att strypa mig, svalde för stor bit och den fastnade, matten fick prexis tag i den med fingrarna, så jag överlevde men det var nära. Sen vågar inte matte ge mig vare sig grisöron eller något annat hårt att tugga på. Fast vi brukar få rått älgkött och det är smarrigt värre.

    Taxpussar i mängd.

    SvaraRadera
  13. Vals - Ja du jag är öppen för att testa det mesta!!! Jag fyller år den 19e mars "blink blink"

    Hillman - Oj då!!! Jag får inte äta kotlett av samma anledning... Fastnade i halsen och jag lade mig på sidan och såg död ut! Husse fick panik men lyckades lyfta mig upp och ner och skaka ut den... Tror aldrig han varit så rädd som då, så vi förstår din matte!!! Vi är ju lite småare så vi får inte av några stora bitar.

    Nospussar

    SvaraRadera
  14. Hillman - Om vi gnager på grissnottar och sånt då alltså...

    SvaraRadera