torsdag 3 februari 2011

En kväll på stan

Min dag flöt på som vanligt, tråkhusse jobbade med sitt klottrande och jag var hemma och såg till så att syskonen och matte skötte sig... Så det var lite styrande och ställande och våra parkrundor såklart... Men så fick matte superbästa idén och plingade luren och frågade om de skulle köpa hämtmat idag! Och då min husse tycker hämtmat är typ den bästaste uppfinningen sen kabeltv´n kom var han på omedelbums, vilket innebar att vi fick gå och träffa honom på vägen, och jag älskar när vi får gå och möta! Blir helt till mig minsann!!! Både av att vi ska gå ut och av att få välkomna...
Här har jag precis sett husse komma över gatan och skulle springa och möta, kanske dum idé med tanke på att det var en väldans massa bilar där... Men de skulle ju stannat för mig, jag är ju Freja hallå!! Det trodde dock inte matte så hon lyfte upp mig tills han kommit över till vår sida, givetvis hade jag fegsnöret på mig men med en tokAjax och en spattFiFi var det kanske lika bra så. Husse höll med henne om det i alla fall...

Sen var vi på väg hem med vår kinamat och träffade en vovve på vägen, jevvla sur en var han, det bjäbbades och mopsades så det stod härliga till, såna har jag inte mycket till övers för så jag gick vidare medan Ajax körde arga leken ett tag, verkade provocera honom att vi inte vuffade tillbaka på honom för han fortsatte långt efter vi gått runt hörnet, tramsigt...
Väl utom synhåll för herr sur tänkte husse ta en fin bild på lilla mig men i kvällsljuset och med bara en iphone till kamera blev det rätt oskarpt...
Dessutom hade jag ju bråttom hem så jag fick käka kines krubb!!! Egentligen är ju all mat somm köps till oss, matte och husse får faktiskt bara smaka lite för vi är så fruktansvärt snälla och givmilda ju!
Hemma igen!!! Med min husse som blundar för mina divalater eftersom jag lindat honom runt min tass under snart 6 år, det lönar sig att vara så smart som jag minsann!!! Och att ha en tämligen lättfjäskad husse då...

9 kommentarer:

  1. Hoppas maten var god! Vem har sagt att hundar är dumma? Smarte Chaser är väl ingenting mot alla dessa hundar som lindar husse och matte kring sitt finger;)

    SvaraRadera
  2. Christina - Ja det var smaskens, vem som sagt att hundar är dumma vet jag inte men någon är det och träffar jag dem kommer jag bita dem i nosen!!! Vem är Smarte Chaser?

    SvaraRadera
  3. Visst kan man linda både husse och matte runt fingret, det skulle vara en mes till tax/hund som inte klarar av det. Fast matte är något hårdare än husse som är en enkel match för en som vart med ett tag, hihi.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar bilderna. Det är inte alltid det blir bäst med bra kamera osv känslan i bilderna är det viktigaste.
    Ulf

    SvaraRadera
  5. Vinja tackar och bockar att hon får vara med bland dina vackra vovve vänner :)

    Hoppas du haft en bra dag :)

    SvaraRadera
  6. Bra att husse kunde fixa så vi kan kommentera. Kul att få gå och möta hussen, men tråkigt att bli utskälld. Är faktiskt en hel del hundar som jag möter som för ett rackarns liv, men jag brukar försöka noncha dom... Kramis!

    SvaraRadera
  7. Vi gillar också bilderna.
    Som Team Nelson skrev är det känslan i bilderna som gör det.
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  8. Hämtmat är poppis hos min matte och husse oxå...fast de är några snåla jäklar...en dag försökte jag roffa åt mig en pizza rest som låg längst ner i kylen men fan matte höll på att slå huvudet av mig när hon drog igen kylskåpsdörren med mitt huvud långt där inne under pizzakartongslocket...galing!!!!

    SvaraRadera
  9. Hillman - Lustigt det där, det är likadant här... Husse är tusen gånger lättare än matte!

    Team Nelson - Det har du ju rätt i, mest husse som önskar att han tog med sig en av de bra kamerorna i stället (de har fem) mobilkamera är ju inte helt optimalt, fast klart bättre än ingen!!

    Ann-Margret o Vinja - Klart hon ska vara med ju! Trodde hon låg med redan men det var hennes hemsida så då såg jag ju inte uppdateringar...

    Ludde - Ja jag var imponerad... Han är normalt datorkunnig som ett äpple ungefär...
    Ja vissa för en väldans ståhej, jag gör samma sak jag, nonchar eller tittar på dem som för att uttrycka att de är tramsiga! Om de inte verkar arga, för då vill jag mest gömma mig...

    Grabbarna Boys - Vad bra, det är ju ni som läser som ska tycka att det är kul ju!!!

    Zamantha och Freija - Nejmen, fick du inte ta pizzaresten? Det var ju toktaskigt!!!
    Och sen nästan halshuggen också, bara det borde ju ge dig en hel massa fjäskpoäng!!!

    Kramar!!!

    SvaraRadera