lördag 5 februari 2011

Målarvovve

Idag var det sån bra fredag! Eller ja igår, för skithusse kunde ju inte slita sig från tv´n för att göra mitt inlägg och somnade i ett par timmar där, men jag fick allt upp honom! Man bara retar upp syrran och slåss lite med henne på hans huvud så blir han alldeles klarvaken, smart satan är det, eller hur!?
Vi skulle i alla fall gå ut på stan och handla affärsjox, och då ville jag ta mer av en graffittirunda för det är mycket roligare, jag får ju inte gå in i skitaffären för tydligen tror de jag sprider sjukdomar eller är terrorist eller något... Hur som helst visade jag min vilja i mitt val av kläd, min cammomunkis!!! Visst ser jag ut som en riktig graffittimålarhund i den...
 
Och eftersom jag oftast lyckas få som jag vill så blev vi lovade en kombinations-runda!!! Här har vi min gata vid min park, parken ligger bakom oss, det är ännu en nackdel med skitaffären, den är ju åt helt fel håll så vi kan inte parkskrutta på vägen dit. Liksom bedömt jäkligt o-bra minsann!
Fast vi hittade en väldans skojsig grushög som vi bökade gris i... Nästan som en lerinpackning är det ju! Hur bra som helst om man frågar oss...
Sen hux flux är husse borta! Helt utan mig, matte säger att han kommer strax men det säger han ju när det är jobb på gång och då tar det flera många timmar... Så länge vill ju inte jag vänta, så jag spanar för att hitta honom, Ajax gör en insats och hjälper till, ibland är hon rätt bra faktiskt.
Jag misstänker starkt att han är där inne, det riktigt luktar skitaffär som diskriminerar voffsar där borta, ska jag inte sura hela dagen nu gör han bäst i att köpa något gott till mig! Typ oxfilé eller sådant smaskens krubb!
Mjo, han hade köpt dotte-burkmat så jag tänkte förlåta övergivenheten jag kände, tio minuter var väl ok då... Och så fick jag posera vid fina målningen som matchar med mitt rosa, det tyckte jag om, dessutom finns det massa kul att läsa på den gatan, massa vovvar som går där för att slippa vimmlet på shoppingstråket. Där riskerar man att bli trampad på eller överkörd av barnvagnshuliganer som inte ser sig för och bara plöjer sig fram.
Men nu börjar jag faktiskt tröttna och tycker de ska ta och rappa på hemåt, mina ben är faktiskt inte lika stora som deras och blir trötta om det ska rantas runt en massa, nu vill jag hem, ligga knä och bli kliad på snottarna!
Avslutningsvis kommer bilden på husses present till oss när vi fyllde fem förra året... En alldeles egen målning med bästa budskapet, nämligen "Freja Ajax 5år" Och givetvis var mitt namn i rosa, som det anstår en prinsessa!!! Vuff på er, nu ska jag faktiskt sova kudde några timmar!!!

18 kommentarer:

  1. Jag har varit lite dålig på att svara på kommentarer nån dag nu, det ska åtgärdas i morgon, då går jag tillbaka ett par inlägg och svarar på alla!!! Phalénekramar!!!

    SvaraRadera
  2. Snyggt med huva! Men en skönhet klär ju allt. Har funderat på en sak...hur många katter finns det i din familj? Tycker att det dyker upp en ny varje gång de kommer med på bild. Egentligen borde ni vara litet fler hundar så det blir rättvist ;-) kram

    SvaraRadera
  3. WOW!! så snyggt din husse är ju GRYM!!!! Me like!

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker rosa tröja du har :) Passar dig verkligen jätte bra :) Du matchar verkligen målningen :)

    Ha en bra lördag du och hussen :)

    SvaraRadera
  5. Oskick att inte låta oss gå in i ALLA affärer. Du klär verkligen i rosa. Häftigt med huvan till... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Katarina - Vuff!!!

    Silverdeer - Ja jag är rätt snygg i det mesta ju... Usch ja hur många är dem, för många såklart!! Närmare bestämt sex stycken... Fast nån mer vovve som tar uppmärksamhet från mig vet jag inte om jag tycker låter bra! Det skulle vara en snygg karl jag kunde hunsa med i så fall.

    Zamantha och Freija - Husse tackar och bugar =)

    Ann-Margret o Vinja - Tack, den är faktiskt en av mina favoriter, jag är löjligt glad i rosa, och så påstår vissa att vi inte ser färg, trams säger jag! Syrran leker bara med röda saker till exempel...

    Ludde - Oskick är precis rätt ord!!! Tack för komplimangen du =)

    Nospussar och Phalénekramar!!!

    SvaraRadera
  7. Sv. Hej Freja :) Du undrade varför dom har saker i munnen när dom simmar. Det beror på att om dom har det så sväljer dom inte så mycke vatten när dom simmar. När dom inte har det hugger dom ofta efter vattnet och att dricka en massa klorvatten är ju ingen höjdare :(
    Sen har vi även den att "peppa" dom med när dom simmar i Jet Streamen.
    Hoppas du förstod :)

    Ha en bra lördags kväll :)

    SvaraRadera
  8. Ann-Margret och Vinja - Jaså där ser man, dumt att jag är dålig på det där att bära saker i munnen... Jag leker döda små gosedjur ibland men det är mest när jag har tråkigt... Det skulle nog funka på syrran dock, hennes hantel är typ det bästaste hon vet, hon kan kasta och hämta i timmar!!!

    Ha en fin lördag ni med!!!

    SvaraRadera
  9. Det var inte illa pinkat med en egen målning!
    Känner din husse månne till farbror Höken?
    Han började också med såna coola grafitimålningar men nu målar han coola grejer på duk istället och säljer dem till kungen och min sambo. =)Nåt för husse kanske?

    http://www.svenskakonstnarer.se/start/plus_artist.php?chr=&aid=5

    SvaraRadera
  10. Helen - Jodå, visst känner husse till honom! Här målas det också på duk, fast i olja, och nyligen en del på skateboards också... Väggmålandet är mest en hobby han har även om det gett en del betalda uppdrag i affärer, skolor och hemma hos folk! Fast hans "riktiga" målarduk är på folk faktiskt... Han är ju sån där tatuerare, gör en hel del hundporträtt faktiskt, kanske skulle visa dem här nån dag =)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej! Kul att du lämnade en hälsning hos mig. Vad kul du skriver. Har lagt till dig så jag kan fortsätta följa dina fina vovvar :-)
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  12. "Slåss med syrran på husses huvud"! Du är allt bra påhittig! Och morgonpigg med tanke på när du gjorde det här inlägget;) Vilken hyllning till er på 5-årsdagen! Han kan allt din husse! Kram

    SvaraRadera
  13. Vad kul att din husse känner till Höken för han är en av våra bästa vänner. Dottern brukar måla lite hos honom när vi är i storstan. =)
    tycker absolut att din husse ska lägga ut sitt "klotter" för jag har sett bilderna på Facebook. Labradoren med anden är helt fantastisk.
    Vem vet, kanske får han klottra lite på mig vid tillfälle?

    SvaraRadera
  14. Tassintryck - Ja jag la till dig också, tyckte du var en fin vovve med bra smak!!

    Linda G - Ja visst är jag smart! Morgonpiggheten varierar lite, men man kan ju inte hålla på att somna ifrån mina inlägg hela tiden... Hoppas få en ny målning i år som jag kan posera vid =)

    Junitjej - Tack, jag är ju givetvis sötast men min syster kommer ju på andraplatsen...

    Helen - Där ser man, det ska jag berätta för honom, tror bestämt jag ska vara lite snäll och promota honom här nån dag ja, jag gillar ju när han gör vovvebilder =)

    Kram och vuff från mig!!

    SvaraRadera
  15. Snygg målning som matchar en prinsessa!

    SvaraRadera
  16. Cockerperlor - Tack, ja jag blev glad!!!

    SvaraRadera