måndag 7 februari 2011

Konspirationer och elakheter


Mina farhågor har besannats... Jag anade att det var en stygghetskonspiration på gång bland våra människor! Ni är många som råkat ut för det redan och idag lurade husse mig att följa med honom, snäll flicka som jag är hoppar jag glatt upp till honom, sitter där och hör honom yttra de fruktansvärda orden "Så var det dags att D.U.S.C.H.A" Neeeej vet ni vad, det har jag minsann inte beställt! Jag var faktiskt alldeles utmärkt fin i pälsen och luktade gott av hund, rabatt, snöslask och sånt bra!
 Tyvärr är ju dumhusse lite större än mig så det gavs ingen möjlighet att fly, här är jag nu, på väg att liksom avrättas, eller värre! Syns ju tydligt vad jag tycker om detta! Ring djurpolisen för tusan hallååååå!!!
 Som om inte det är nog att sitta i detta helvete med vatten i ögonen och äckligt lavendelschampoo i hela pälsen så hånas jag av min syster! Eller så försöker hon rädda mig, jag vet inte säkert... Svårt att avgöra sådant när man är såhär olycklig och vattenmisshandlad och eländig...
 Nej det här är inte ett öde jag önskar någon hund! Det är blött, det luktar illa och tar en halv evighet att skölja ut. Typiskt rikskass faktiskt!
 Och så tror man att man är klar, då tar husse fram BALSAM!!! Är han inte klok eller??? Jag har lång päls och ska inte få tovor, vaddå inte få, det bestämmer väl jag! Det är för helvete min päls!!! Så som om det inte räckte med äckel lavendel schampoo, nu får jag samma behandling med balsam, ska jag aldrig lukta gott igen =/ Hur tusan tänker han?
 Slutligen blir jag utsläppt.. Men nu kvarstår ju problemet att jag är blöt precis överallt, och har jag inte bestämt själv att jag ska vara blöt så tycker jag minsann inte om det ett dugg! Inget kul om man inte bestämmer själv.
 Försöker torka mig bäst jag kan! Rullar och bökar och stökar in mig i handduken... Det är nästan lite kul men det kommer jag inte att erkänna!
 Kunde i alla fall glädja mig med att Ajax inte kom undan hon heller... Puhh, jag skulle aldrig höra slutet av detta om hon slapp duschen och inte jag!
 Hon verkar i och för sig inte förstå vilken hemsk tortyr detta är, står snällt där i dörren och försöker inte rymma ens, trots lavendelschampoo!!
 Nu är jag både liten, blöt och ledsen! Hoppas på lite sympati här så jag får något gott av människorna. Det har jag ju gjort mig väl förtjänt av.
 Ajax ute ur tortyrkammaren hon med! Inte så kaxig nu inte... Faktiskt nästan så jag tycker synd om henne, vet ju vad hon varit med om...
 Lyckades få en tröja på mig så att jag inte ska frysa... Det gjorde att jag ryckte upp mig lite i alla fall, nu hinner jag ju torka innan kvällsrundan.
 Tänkte på det lite till och kom fram till att jo... Jag kan väl förlåta husse även denna gången... Men jag hoppas han skäms ordentligt!!
 Syrran har torkat klart sig på sin handduk... Nu väntar vi oss dotte!!!
Tja, får väl duga, hemlagad pizza med ost och sånt, inte lika god som hämtpizza men det går ner! De där äckliga oliverna får de gärna käka själva dock, så kan jag ta resten!!! Till och med kronärtskockan tycker jag om...

11 kommentarer:

  1. Hej!
    Tänk positivt: Du blev ännu vackrare efter badet, vilket ju måste betyda att du nu är vackrast i hela världen! Öronhåret ser ut att vara av finaste silke. kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att det var hemskt. Självklart hade du klarat dig utan dusch. Hoppas du fick en stoooor bit av pizzan. Cruellapussar!

    SvaraRadera
  3. Men, din stackare...! Hur kan man duscha bort så trevliga lukter..? Du ser väldigt söt ut i alla fall. Tröjan är supersnygg!

    SvaraRadera
  4. men fyyy så otäckt! så taskigt!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Stackars er, jodå det har talats både om tvagning och pälssliteri, va sjuttsingen pälsen sitter på mig och den ska inte lukta nån jädrans parfym, den ska lukta mig och inget annat. Det blir hårt kneg att få tillbaka doften men jag tror att pälssliteriet kommer före badet och tur är väl det. Matte har gått och dragit i stråna många gånger den sista tiden, så jag antar att den ryker snart. Fast jag kanske klarar mig för medelvermaturen skulle bli runt 17 minusar i helgen, då får jag nog har pälsen kvar ett tag till, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  6. Ni är ju lika bedårande blöta som slickade katter:) Och den där pizzan såg ur-mumsig ut, blev lite hungrig när jag såg den! Kram

    SvaraRadera
  7. Inte kul att hamna i tortyrkammaren. En eller annan tova spelar väl ingen roll. Du får nog försöka hitta nåt bra parfymställe när ni går ut nästa gång... Kramis!

    SvaraRadera
  8. Usch! Den där tortyren var vi med om igår. Två omgångar shampo och balsam ovan på det. Bara för att vi hittade en riktig godis att rulla oss i på morgonrundan. Mattar o hussar har inte någon vidare smak när det gäller goda dofter. Fast vi gillar när matte fönar oss efter duschen. Det är jätteskönt och varmt. Puss på er/ Anton O Victor.

    SvaraRadera
  9. Förstår det var hemskt i tortyr kammaren :( Men tänk så söt du blev efteråt :) Och jätte fin i din tröja :)

    Tänk Vinja som måste schamponeras varje vecka efter hon simmat. Men jag tror hon står ut med det för att hon älskar simma i poolen :)

    Och var inte ledsen för du fick bada för du blev så jätte fin :) Synd man inte känna hur gott du luktar också ;)

    SvaraRadera
  10. Stackars lilla Feja!!! Men tänk så mjuk och fin du är nu - ääännu finare prinsessa kanske!! Du vet husse är ju världens bästa husse så det är ju bara för att vara snäll som han vill att din päls ska vara fluffig.. Farfar hälsar också att han förstår hur du led.../ Hälsningar från Farmor

    SvaraRadera
  11. Silverdeer - Jo det kanske jag är, men jag luktar ju jätteilla nu!!! Försökte kompensera och gnida mig i buskar idag...

    Cruella - Ja eller hur! Du förstår mig!!! Jo ganska mycket pizza blev det faktiskt, dåligt samvete förstås!

    Boubou - Tack =), och nej jag förstår det inte heller...

    Zamantha och Freija - Eller hur!!!

    Hillman - Vad elaka de ska vara!!! Tur du har det kallt då, något bra ska den däringa vintern ju vara till!!! Kanske vi skulle gå ut i gemensam strejk nästa gång det konspireras?

    Linda G - Det kändes minsann inte ett dugg bedårande kan jag berätta, och söt var jag väl så det räckte och blev över redan innan!?!

    Ludde - Ja du kan tro att jag letade idag!!! In i buskar och rabatter och allt, fått tillbaka lite fin färg på benen nu i alla fall!!!

    Anton o Victor - Nej? Inte ni också!!! Vad är det här? Och dubbelt också, jag lider med er! Fön kan jag gilla ibland men jag bökar nog hellre handduk, tycker den låter lite mycket...

    Ann-Margret och Vinja - Ja hemskt är ordet!!! Tyckte också det var ok att duscha när jag simmat bassäng men då var det ju på mina villkor!!! Tröjan var nog det enda jag tyckte var bra faktiskt, för gott luktar jag då inte, ja husse tycker ju det men han har ju fel på snudan... Innan luktade jag minsann perfekt, nu får jag jobba på det igen, pust, vilket hundliv...

    Farmor - Men du, jag är ju bästast och finast, mjukare må jag vara i och för sig, men hade det varit vad de ville få ut av tortyren kunde de väl köpt schampoo som luktade gott av lera, gräs och mossa? Lavendel liksom...
    Jag vet ju att husse tror att han är snäll men ibland är han allt rätt dum, syntes väl tydligt att det var supertaskigt!!!

    Nåja, luktar liiite godare idag, jobbar hårt på det!!!
    Voff och Phalénekramar!!!!

    SvaraRadera