torsdag 17 februari 2011

Mitt liv som hund (del 1)

Mitt liv som hund började den 19e mars 05 i en liten by som heter Agunnaryd (japp, IKEA kommer därifrån också) Där växte jag upp de första veckorna med mina syskon, min mamma och ett par andra mer eller mindre kul voffsar, och en katt då också! De klämmer sig in lite överallt!!!
Min pappa Tjabo kom också och hälsade på oss lite då och då... Ni ser ju vilka praktexemplar jag har gener från eller hur!?! Klart det blev en prinsessa!
Detta är min mamma Sussi! Jag ser nästan exakt ut som henne faktiskt (sagt med inte så lite stolthet!!!) Tyvärr har hon gått ifrån oss nu, ledsamt att tänka på så jag tänker inte skriva mer om det... Minnespuss till dig! Lagom till att vi föddes hade matte fått den bra idén att det var dags att skaffa vovve som hon alltid velat! Från början tänkte hon faktiskt japansk spets, (ja husse trodde att hans voffas var en fransk bulldog så han är ju ännu trögare...) men hon tittade bland uppfödare och halkade in hos braiga phaléner!! Det pratades med min uppfödare och valp blev tingad! Han hette Akilles och var min enda bror. Tyvärr hade han ett allvarligt hjärtfel och blev inte gammal, många lessna förstås! Matte blev tillfrågad om hon ville att en av vi flickor bodde hos henne för hon och uppfödarmatte blev bra vänner... Så när vi var 5 veckor kom matte och husse och hälsade på oss!
Här är jag Athena the valp med min pappi för allra första gången! Sitter i hans hand... Konstigt att han smälte eller? Jag gjorde ju mitt därtill och ställde mig mot hans huvud och gav honom en riktig nospuss!!! Herr husse ville egentligen bara stoppa mig i fickan och gå =) men det kunde han såklart inte göra... Dessutom var det ju faktiskt matte som skulle skaffa vovve... Hade husse varit väljare hade saker blivit väldigt annorlunda!
Matte hade ju ögonen för min syster Afrodite, vi lurade uppfödarmatte att tro att jag var störst, busigast och avskydde att ligga still medan syrran var mindre, lugn och lätt kunde vara med på jobbet... Haha där fick de!!! Som ni nog sett lurades vi rejält för vi är minsann precis tvärtom!!! Så min husse och matte åkte hem och tre veckor senare flyttade Afrodite, nu Ajax hem till dem... Hur det gick till att jag lyckades återförenas med min husse tänker jag hålla på till en annan dag! Men det kommer,(cliffhanger 1.2.3...) håll ögonen öppna =) Nu ska det sovas kudde/huvud...  Phalénekramar!!!

12 kommentarer:

  1. När du var valp var du söt som socker, och nu är du vacker som en dag!

    Cockerkramar!

    SvaraRadera
  2. Håller med Katarina. Söt som socker är du verkligen. Och verkligen en liten "sessa"

    SvaraRadera
  3. Alltså... Din husse måste verkligen haft is i magen som inte stoppade ner dig! Håller med Katarina till fullo!
    SV Siameser sägs vara lite "hundlika" så du kanske kan fixa det med din? (Stämmer på vår Simon t.ex. med att han alltid väntar innanför dörren på matte och oss. Ja, NÄSTAN alltid:)) Och åtminstone vår Simon älskar att få öronen tvättade av oss - kan det vara en fredstrevare?

    SvaraRadera
  4. Åh, vad gullig du var som valp (nu oxå). Söt som socker! Väntar med spänning på fortsättningen.
    Kram L8

    SvaraRadera
  5. Vicken söt historia och jag fattar välan att din husse inte kunde motstå dig, vem skulle kunnat gjort det. Du är ju en prinsessa i alla avseenden, hihi.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  6. Så klart ni blev så fina med så vackra föräldrar :) Ni var verkligen bedårande söta som små valpar :) Verkligen inte lätt att bara välja en av er små sötnosar :)

    Sv. Så mycke sömn blev det tyvärr inte :( La mig runt 6,30 och gick upp kl 11 :( Hoppas jag kommer i säng i tid i kväll för i morgon ska vi åka på läger :)

    Ha en bra dag du och hussen.

    SvaraRadera
  7. Härlig historia och fina bilder.
    Om husse är lissabonintresserad så tycker jag att han ska googla på en musikvideo som inte ligger på Youtube men som är lätt att hitta om man googlar.
    Orelha Negra ft.Oliver Santos med
    Since you´ve been gone inte för musikens skull kanske men för lissabonmiljöerna. Det är precis som på videon i verkligheten.
    Ha det gott
    Ulf

    SvaraRadera
  8. Men hallå!!! du måste ju berätta färdigt nu!!!!

    SvaraRadera
  9. Skoj att läsa om din valptid, den var bra mycket bättre än min som var eländig.
    Men jag vill veta fortsättningen!

    SvaraRadera
  10. Men guuuuuuud så söt:) Förstår att dom smälte:)

    SvaraRadera
  11. Kul att få veta lite mera bakgrund. Tänk om hussen stoppat dig i bakfickan! Hade kunnat sluta i katastrof. Mig stoppar man inte i några fickor - inte ens som valp... Kramis!

    SvaraRadera
  12. Wow, vilken cliffhanger! Vansinnigt spännande är det! Visst är det kul när mattar och hussar berättar hur det var när man flyttade hem till dom? Och vilken tur vi alla har som hamnat hos så trevliga flockar, eller hur?
    Jag måste komma ihåg att be matten lägga till dig i min länklista, för annars glömmer jag att kolla hos dig! Puss på prinsessan!

    SvaraRadera