lördag 19 februari 2011

Lägenhetspassning och Regiondjursjukhus

Det blev inga inlägg igår... Och inte fick jag mycket uppmärksamhet heller... För min kattbror Bosse är massa sjuk =( 
 Bosse är gammelkatten, nästan 17år gammal. Så husse och matte åkte djursjukhus och träffade veterinär med honom...
 Där tog de massor av prover och ultraljud och röntgen, husse och matte vakade över honom hela tiden såklart!
 Under tiden fick Bosse dropp, han behövde mycket vätska, han var jätte uttorkad och mådde inte alls bra.
 En gång för länge sen vägde Bobbo 8 kilo, för två år sedan var det 4 och nu är han nere på futtiga två... Matte och husse är rädda att han kanske inte finns länge till... Veteridoktorn sa att det kunde vara något med sköldkörteln om de hade tur, då går det att behandla och så blir han bra igen! Men risken är stor att han har cancer i levern som kan ha spridit sig tyvärr...
 Mina människor är i alla fall glada att han fått komma hem igen, och jag med såklart! Nu matas han varje timme och de ger honom vätska med spruta i munnen så han får i sig mycket vatten...
 Husse köpte en fin rosa filt till mig på sjukhuset!!!

Givetvis lånade jag ut den till Bosse, det är ju jättesynd om honom som är sjuk!!! Nu ska vi ut på promenix i stan och springa ett par ärenden... Jag är tillbaka lite senare! Phalénekramar!!!

15 kommentarer:

  1. Va snäll du är som lånar ut filten. Ge några nospussar till Bosse

    SvaraRadera
  2. Lille kissen då. Hoppas att allt går bra.
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  3. Bosse mår nog bättre när han får ligga på din filt! Hoppas att han kan bli frisk av medicinen. Kramis!

    SvaraRadera
  4. Stackars, lille, söte Bosse! Hoppas, hoppas att han kan få blir frisk och pigg igen! Här hade vi en Birmakatt som blev 17 år och han var också supermager sista tiden. Lätt som en fjäder. Massa kramar till Bosse ,men även er andra från oss!

    SvaraRadera
  5. Lille lille Bobbo...

    Massa krya på dig kramar till dig från farmor, farfar, faster och Pheobe & Fonzie såklart!

    SvaraRadera
  6. Stackars Bosse! Jag gillar inte katter så värst. Bara våra egna och det är knappt. Men en sjuk katt är det ju synd om faktiskt.Vi har en gammekatta som är 17 år. Henne hatar jag, min värsta fiende. Hon mår hur bra som helst, blir nog inte av med henne i första taget. Matte skickar kramar till lille Bosse./ Anton

    SvaraRadera
  7. Snällt av dig att låna ut din gosiga filt till Bosse så han får ligga mjukt när han är sjuk. Det är så tråkigt att våra vänner blir gamla och sjuka.
    Du får pussa honom lite på nosen från mig.

    SvaraRadera
  8. Oj,oj stackars Bosse!
    Håller tassar och tummar för att han får hänga med ett tag till.
    Matte som haft många katter säjer att slla katter magrar med åldern.
    För snart ett år sen så vandrade hennes gamla Penny Pök över regnbågsbron 16 år och 4 månader gammal

    SvaraRadera
  9. Stackars Bosse.....Man förstår att det bara är en massa päls om han bara väger 2 kg.

    SvaraRadera
  10. Är man en katt på hela 17 år då måste man väl vara gammal.
    Hoppas verkligen att Bosse kryar på sig igen.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  11. Jag vill bara gå och lägga mig på sängen med Bosse i famnen! Kraaaama den kissen!
    Om han så inte orkar mer... Vi kan väl kraaaaama då också?
    Ååååh vad jag lever med er!
    SV Joooo - matte verkligen HATAR nålar!!! om hon inte håller i dem själv...

    SvaraRadera
  12. Vad trist att Bosse är sjuk. Du ser också litet sorgsen ut på bilden. kram till hela familjen, även till människorna.

    SvaraRadera
  13. Stackars Bosse. Hoppas verkligen att han piggnar på sig snart. Colliekramar

    SvaraRadera
  14. Åh krya på dig Bosse...min matte har oxå haft en katt som hette Bosse...sen fick Bosse kattungar och det blev lite snopet för matte ;) Bosse var en Bosselina

    SvaraRadera
  15. Stackars missebrorsan, inte kuligt alls när någon i familjen blir sjuker, då är det bara trist. Här får vi oxå åka till kossadoktorn när vi är krassliga, fast han har inget sjukhus men nästan i alla fall, finns en massa mafiner där som han kan se inuti oss med. Bara fyra mil dit men i ett annat land, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera