söndag 20 februari 2011

Bortsprungen husse

Igår snackades det om utgång och vi skulle springa ärenden och sånt, och mitt när jag står och väljer plagg för dagen tittar husse på klockan, tar sin rullbräda och bara försvinner!?! Utan vare sig matte, Ajax eller viktigast av allt MIG! Hur gick nu detta till undrar man ju, tokigt värre!
 Matte säger att han skulle till affärer innan de stänger, men vaddå, nog skulle de hålla öppet för oss liksom? Kommer ut utanför huset och tittar efter honom, men nej... Inte där, dags att leta...
 Till slut hittade vi honom! Han hade varit både i fiskaffären och på ica och handlat godsaker, till mig hoppas jag...
 Klart man blir glad när man är en sån bra spårhund som hittade husse alldeles själv! Man skulle nästan kunna tro att det var han matte pratade telefon med när vi gick där på gatan...
 Minsann inte bara Ajax som kan posera på elskåp!!!
 Jag har ju dessutom min tuffa skinnpaj så jag behöver inte ens ett målat sådant, även om det vore snyggare!
 Hittade ett kvarnhjul... Verkar lite konstigt att ställa ett sådant mitt i stan, inget vatten var där heller så man undrar ju lite hur de tänkt? Kanske det fanns en bäck där för länge sen... Fast de korkade människorna hade byggt det i sten så jag vette sjutton om det hade funkat ändå...
 Stannar till emellanåt mest bara för att visa alla hur snygg jag är...
 Ja ni ser ju vilka vackra landskap jag har här i betongdjungeln... Tur det finns mycket bra att läsa överallt här i alla fall!!!
 Husse halkade efter så jag fick kolla vad som hänt, det var ok, han tog bilder på oss ju! Då får man halka efter om det behövs!!!
 Stannade såklart till och nosade på braiga trädet! Det måste man om man går där... Och vi lämnade egna notiser också, det är tradition det med...
 Sen tyckte jag faktiskt att det fick vara nog, gått jättelångt, letat upp husse, modellat massor och kallt är det! Behövde en ordentlig mattekram!!!
Och sen fick hon snällt bära mig hem för jag ville inte alls promenada mer! (Tur vi var precis utanför vårt hus, annars hade jag nog inte lyckats med att få bli buren) Allt som allt en helt ok runda, fast idag hoppas jag på lite mer gräs och buskar faktiskt!!! Nospussar till er alla!!! Vuff =)

10 kommentarer:

  1. Alltså... Är du säker på att det är DU som ksa ha koppel? Kanske vore bättre sätta det på hussen?
    Vi tänker massor på Bosse idag och hoppas att du rapporterar se'n hur han mår!

    SvaraRadera
  2. Du klär verkligen i skinnpaj. Bra att du nosade upp hussen med en gång. Inte bra om de får vara ute ensamma för länge. Kramis!

    SvaraRadera
  3. Oj vilken snygg brud i skinn paj och allt. Tur att du är av den lilla sorten, tror inte att det finns såna i vår storlek. Nospussar från brorsorna i Norr

    SvaraRadera
  4. Tycker du ska kräva att få en rosa skinnpaj till våren eftersom du klär så bra i den svarta! Kan du inte åka med på brädan? Hoppa på helt enkelt och vägra att stiga av!
    kram

    SvaraRadera
  5. Taskigt av hussen att bara försvinna från dig sådär :( Riktigt tur du lyckades att spår upp honom igen :)

    Fina bilder på dig och syrran :) Och duktig du är att posera lite :)

    Ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  6. Tror du får skaffa hundpejl lite husse om an nu har fräckheten att rymma på detta viset! Måste han väl förstå at du har viktigare saker för dig än nosa runt på stan efter honom.Hoppas för hans skull att han hade något extra gott med hem till dig!

    SvaraRadera
  7. Din skinnpaj är bara såååå snygg. Tänk om jag kunde få en likadan. Men matten säger att jag har sån tjock päls så jag behöver inga kläder, utom när jag ska ut på kvällen och det är mörkt. Då hoppar jag i min reflexväst. Colliekramar

    SvaraRadera
  8. Men ååå... så söt att man nästa vill gosa lite med dataskärmen ;)

    SvaraRadera
  9. Tur att du oxå har snälla tvåbeningar som förstår att ibland så kan man inte gå utan måste få lift, hihi.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera