måndag 14 februari 2011

Sol och shopping

Minsann, vi fick lite sol i helgen! Det var kallt och blåsigt i och för sig, men man får ju glädjas åt det lilla... Nu ska det bara bli sommarvarmt också!
 Som att bilderna på mig blir mycket bättre i fint väder till exempel...
Till och med syrran blir glad av solen, trots att hon är en knasboll som faktiskt gillar snö... Hon rullar och bökar i den när den är nyfallen, här inspekterar vi vår parks alla lyktstolpar efter nya meddelanden till oss, där var massa kul artiklar att läsa! Vi stannade vid varenda en...
Vi gick vidare till Fröhandeln, vår djuraffär. Ajax skulle ju få välja tugg i de där blå lådorna! Och det fick hon såklart. Kan ni gissa vad hon tog?
 På väg hemåt igen, jag stannar upp och tittar på tok Ajax
Som gått helt bananas och rullar sig i sten... Jag menar, grus, lera, gräs och till och med snö är väl ok, men sten? Hur skönt är det liksom?
 Gick förbi ett staket, tror det finns något kul där innanför, men vi kom inte in mellan dumma pinnarna...
 Sen hittade jag massa bråte som byggjobbarna slängt mitt i parken minsann! Luktade intressant!!!
 Fick mina små spatt-ryck och busade runt en del, försöker få igång lek!
 Ville till exempel jaga de där pjoddarna men det fick jag inte... Supertaskigt tycker jag!
Nästan hemma, stannar till och spanar lite så jag inte missar något kul, hoppades på att träffa vovve i parken, men de verkar inte vara ute nu... Husse passade på att ta bild på mig så man kan se min USA tröja, den gillar jag, foder av fleece, mjuk satan!!! Vuffar och Phalénekramar!

5 kommentarer:

  1. Åh Fröhandeln, där handlade jag också hund- och kattmat när jag bodde i er stad.
    Ni ser ut att ha haft en mysig dag i solen.
    Rulla sig i sten...mmmhmmm. =)

    SvaraRadera
  2. Högst orättvist ni har vår och så klagar ni över lite blåsväder, skulle vara jätteglad för lite blåst, hihi. Här är det minsann jättekallt, hela helgen har gått åt till att hålla värmen på tassarna när man varit ut och gjort ettor och tvåor.

    Alla hjärtanstaxpussar.

    SvaraRadera
  3. Många hjärtan till er idag! Vilken lyx att få välja i godisaffären. Jag skulle nog aldrig lyckas bestämma mig, så jag överlåter det till matten. Kramis!

    SvaraRadera
  4. Vilken bild på syrran! En liten pälshög bara:) USA-tröjan är skitsnygg. Ingen dålig garderob du har:)

    SvaraRadera
  5. Helen - Ja vi gillar Fröhandeln, alla som jobbar där är snälla och bjuder oss på godis =)

    Hillman - Jag lovar att det varken är lite eller varmt =(
    Fast nog har vi det varmare än ni, syndastare om er!!!

    Ludde - Detsamma!!! Nej lite klurigt är det, husse vet vad jag gillar, och det är inte mycket, så han köper till mig, Ajax får välja en, så det blir den hon hels vill ha då =)

    Linda G - Ja tokig är hon ju!!!
    Garderoben är bra, fast bättre kan den ju alltid bli =) Spons någon???

    Phalenekramar och nospussar!!!

    SvaraRadera