tisdag 8 februari 2011

Mörk natt, svart hitlerkatt

Måndag igen, typiskt tråkigt... Husse jobbar massa mycket och jag får inte den uppmärksamheten jag vill ha då ju. Kan inte följa med honom dit för jag måste sitta i ett annat rum då och tydligen är jag "gnällig" om jag inte får vara med... Det är väl fullt normalt, man måste ju hålla stenkoll på sin personal, annars vet man ju faktiskt inte vad de tar sig till för tokigheter...
Fick en lite trevlig överraskning när jag klickade in på matte Josanne´s sån dära klädblogg i alla fall, normalt sett tycker jag den är tramsig, handlar om kläder och dessutom bara ett märke... Skitmärket gör ju inte ens hundkläder, varför skulle det då vara kul? Men idag var ju jag med! Måste vara så att hon fattat att jag, prinsessan, gör att allt och alla vill titta in...
Sen kunde man ju tro att det skulle fortsätta fjäskas efter tortyren vi utsattes för, men nej då, istället glöms det telefoner i laddaren och inte hade de en vanlig kamera med sig heller... Är det för mycket begärt liksom, de har ju minst fyra!! Så min enda "dagens" bild blev tagen på kvällsrundan, skitmörkt ju, gick bara att plåta på ett ställe där det satt lampor i marken... Inte fick jag någon tröja heller, det var ju bara en kort runda... Kanske de skulle varit smarta nog att kolla väderrapporten, det började för sjuttsingen regna! Jag blev ju vattentorterad igår ju!!! Fick torkat mig hemma igen, vi drog med husse in när det blev för blött! Han var i och för sig inte så svårövertalad... Det visade sig att det var dags att gå in ändå!
Då kom den här fräsisen och blängde på mig... Hon är min största rival här hemma! Försöker alltid stjäla min husse från mig. Han påstår att hon bott hos honom mycket längre och att hon är fin katt, bahh humbug! Man ser ju hitlermustaschen långa vägar... Hon finns säkert med på http://www.catsthatlooklikehitler.com/ annars ska jag minsann outa henne där! Hon avskyr mig precis lika mycket så det är hon som är elak och jag som bara försvarar mig, fast det tror ingen på... Nej det var som ni hör en riktig tramsmåndag! Nu tänker jag banne mig se till att tisdagen blir superduper skojsig!!! Jag inleder mitt mission genast genom att kräva ordentligt med magklappande liggandes på min sovkudde!!! Nospussar!

7 kommentarer:

  1. Hmm, vilken taskig husse som inte tar med dig till jobbet :( Vad då tycker du är gnällig....Kan inte tänka mig att hussens jobbar kompisar sitter knäpp tysta hela dagen...Låter nog om dom också ;)

    Sen inte komma ihåg kameran så husse kan ta vackra bilder på dig :( Låter som det är dags du ruskar om hussen och talar lite allvar med honom ;)

    Hoppas du får en bra tisdag och påminn hussen om kameran.

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt att läsa dina inlägg. Kram!

    SvaraRadera
  3. Men detta är ju riktigt allvarligt! Glömma både kläder o kamera! Hoppas du fick mycket magkliande i kompensation! Cruellapussar!

    SvaraRadera
  4. Vilken eländes dag men det var tråkmåndag här med.Ibland behöver man ha tråkigt för att uppskatta det roliga. Ps hälsa din matte att hade jag varit som han hade jag allt kollat upp det med försäkringsbolaget.Tänk vad många snygga tröjor till dig det skulle kunna kunna bli för pengarnaDS

    SvaraRadera
  5. Bor du med en katt, att du orkar fast de kan va rätt kuliga om man jagar dem runt överallt, hihi. Här har vi inga katter för matte är allergiskisk mot såna och mot hundar som tappar päls tur att vi inte gör det men matte får lov att rycka bort den. Vet inte om jag skulle klara av att bo med en katt, fast jag har ju en brorsa det är nästan samma sak. Han kan minsann hoppa på en när man minst väntar det, som när man har slaggat omkull. Ja, ja vi har levt ett helt liv tillsammans så vi klarar nog av resten oxå.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  6. Haha! Var precis inne på din mattes blogg och fick se henne med 80-tals frilla! Glider sen in här och får ett till garv, katt med Hitler-muche och det finns verkligen en hemsida med såna! Vilken lovely familj ni är:) Kram

    SvaraRadera
  7. Ann- Margret o Vinja - Nej men eller hur, jag har allt varit där, det är maskinsurr och musik och snack!!! Jag hade ju nästan bara hörts lite...
    Och eller hur, jäkla slarvande va!?!

    L8 - Kul att du läser dem =)

    Cruella - Ja där är husse bra i alla fall, jag får så mycket klappar och pussar att jag nästan tröttnar!!!

    Carina - Ja han ska göra det, måste leta upp alla papper nu "bara" Men det kan ju vara värt det absolut!!

    Hillman - Nej, jag bor med 6 katter... Fattar du liksom!?! Ett jäkla ståhej i att hålla dem i shack ju!!!

    Linda G - Japp, vi är lite som vi är minsann =)

    SvaraRadera