söndag 13 februari 2011

Snällmatte!!!

Tänk, tokhusse tror att han ska hinna allt och lite till när han är ledig... Igår förmiddags till exempel skulle han lagt ut detta inlägget som jag dikterat kvällen innan, men då kom han på att djuraffären snart skulle stänga, och vår hundmat började sina så det blev promenix dit, när vi kom hem skulle det "bara" en massa, sen skulle det turas båt igen, och ja en massa önödigt helt enkelt! Nu har jag i alla fall kickstartat husse så här kommer fredagskväll till slut, nu får han jobba på ordentligt för att komma igen!

Matte kom tillbaks från Malmö, och jag fick inte bara en kram. Jag fick också veta att det vankades presenter till mig och husse när vi kommit hem! En sån snällmatte jag har, presipenter är ju det bästa jag vet!
 Så liksom skynda nu då!!!
 Jag är redan uppe, slöfockar! Kom igen nu, jag ska ju få något!!!
Fick ett alldeles nytt kuddfordral till min fina kudde!!! Nytt och rent och med snygga rosor i fina färger, rosa till exempel. Passar mig helt perfekt ju!
Ajax var ju ganska avundsjuk, men vad ska hon med ett kuddfordral till? Hon har ju ingen kudde... Nu var det inte så att hon inte skulle få något och bli utanför, hon skulle få välja vilken tugg hon ville i djuraffären nästa dag.
Kom sen på att om man tar en husse, lägger kudden i husses knä och lägger sig själv ovanpå så blir det bästast!!! Kombinerar två av mina intressen ju =) Så nu framöver får husse bära med sig min kudde till och från köket, hoppas han har fattat att jag bestämt det! Phalénekramar!!!

11 kommentarer:

  1. Voff,voff
    Cockerhunden som husse kluddat på en tvåbening har matte lokaliserat.Det var på kennel Maximates facebook sida. Där finns den under ett album och vovven heter Maxi Mates Skinny Dipper.

    Där såg hon alla kommentarer om hur fin den är.

    Förresten vilken snäll matte du har som köper presenter till dig. Jag får på min höjd kanske något gott tuggben emellanåt. Fast jag har ju fått en massa fina presenter innan förstås.....
    Voffilivoff / Perla

    SvaraRadera
  2. Klart du ska ha det bästa! Berätta det inte för husse, men att ge dig saker du blir glad över är ett bra sätt att samtidigt köpa saker till mig själv utan att han blir sur... ;o) Kram från matte!

    SvaraRadera
  3. Prinsessan på ärten kanske!!!
    Så klart att du ska ha det allra bästa och Vi tror garanterat att hussen din kommer att bära dig med kudde o allt.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  4. Presenter är ju inte helt fel. Och det var väl tur att husse inte glömde bort det där med hundmat!

    SvaraRadera
  5. Det är nog typiskt för hussar att tro så. Min tror att han ska få huset färdigt. Han har hållit på att få det färdigt i 35 år, och det är nog lika många kvar. Snygg din kudde blev. Mysigt att kunna ligga på den i hussens knä. Själv skulle jag nog ha vissa problem om jag försökte... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Det är väl självklart att du ska ha present om matten överger dig så där! Tro hon kan får vara borta... Hmfff!
    Tycker nog vår matte skulle ha oss på kroppen också...men hon muttrar nå't om att nålar inte är så poppis:(
    Väldans snygga bilder hussen gjort tycker hon i alla fall!
    PUSS!
    Jesper och Assar

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Otto här, äntligen har jag fått matte att skriva några rader till dig, hon sitter mest och hänger över din mattes blogg, ja andras också försås. Nu är hon ju ganska snäll så jag sitter i hennes knä när hon läser så jag har ju sett dig och söta Ajax minsann.
    Roligt med paket är det ju och jag tycker om att öppna så därför får ju jag flest av alla. Bäst är nog paket med filtar att bygga mysiga kojor av.

    Vov från Otto

    SvaraRadera
  8. Verkar inte vara lätt få fart på hussen alla gånger verkar det som ;) Tur du fick fart på honom till slut :) Hoppas han inte fortsätter vara svår startad ;)

    Ser rätt mysigt att ligga på kudden i hussens knä :) Tur inte Vinja försöker sig på med nått sånt för hon kommer inte få plats ;)

    Hoppas du och hussen haft en bra helg :)

    SvaraRadera
  9. du, din matte och din husse verkar passa bra tillsammans - lika omtänksamma alla tre!
    Tack för rara kommentarer på vår blogg

    (vi är i Lerhamn, nedanför Kullaberg ganska nära Helsingborg varje sommar - kanske ett besök hos tatuerarmästaren skulle funka att få in då ...:-)

    SvaraRadera
  10. Han har säkert fattat, för vad gör han inte för sin lilla sessa, hihi. Egen knudde det låter något det, här kör vi med egen soffa, matte och husse kanske får plats ibland, annars får de väl sitta på golvet, hihi.

    Alla hjärtans taxpussar.

    SvaraRadera
  11. Cockerperlor - Ja där ser man, jag berättade det för husse så han stolpade in på FB och letade upp dem =) Kul ju!!!
    Ja min matte är rätt bra faktiskt, fast om du får tuggben är ju din bra hon med!!!

    Matte - Ja det är ju så, ett väldigt bra knep tycker jag!!! Kan vara vår lilla hemlis =)

    Grabbarna Boys - Haha han gjorde faktiskt det ett tag idag =)

    Christina - Nej det var tur, fast vi kunde ju ätit köttbullar hela helgen annars, det vore roligare!!!

    Ludde - Inte skulle du väl haft problem? Din husse och matte däremot skulle kanske känt sig lite klämda =) Lustigt det där med hussar...

    Eva, Jesper och Assar - Ja hon får ju lära sig!!!
    Ni får hälsa matte att man varken ser nålarna eller nåt!!! Och det känns inte som stick heller, det ska inte vara så skönt men husse har haft flera nålrädda kunder som lättade erkänt att det var lugnt =)

    Otto Solid - Vad kul att du hittade hit!!! Ja visst är paket skojsigt! Matte får ju bara Mollysar och de får vi inte bygga koja med, taskigt!!!

    Ann-Margret o Vinja - Ja det är rätt bra att vara nätt i storlek ibland!
    Och nej, jag ska ligga på honom ordentligt nu framöver!!!

    Olga da Polga - Ja vi trivs ihop i alla fall =) Tack själva för era kommentarer!!!
    Ja det är ju nära och bra! Husse bokar ett par månader i taget så hör av er när ni vet vilka datum ni är nere så ser jag till att det bokas!!!

    Hillman - Ja vi förtjänar ju inte annat än det bästa!!! Min kudde är jag superglad för!!! Klart ni ska ha bästa platserna i soffan ju!!!

    Phalénepussar och kramar!!!

    SvaraRadera