söndag 6 februari 2011

Burberry, fisk och kullersten

Verkar som om husse helt bestämt sig för att man gör inläggen dagen efter, "det tar ju sån tid att välja ut bilder och sen skriva det du säger" Påstår han ja, blablablaha säger jag om det, skyll på det liksom, slögubbe!!! Men det är ju bättre med inlägg nästa dag än inte alls!

Lördagen var lite som de brukar, vi sover länge, fast det gör vi alltid... Sen brukar det bli runda med något uppdrag, jag ser till att vara först ut ur hissen! Det får jag egentligen inte för matte och husse men idag var jag snabbast och passade på när de var upptagna med kamerorna...
Traskade på en bit, åt fel håll idag med, men träffade snabbt den här trevliga herren! Så det kändes som en bra början på dagen.
Fast när Ajax stannar och skruttar på saker som jag redan nosat blir jag ju bara trött, gäsp liksom, orkar väl inte vänta på henne!
 
Här är ett tydligt scenario. Jag har redan läst klart alla artiklar på den soptunnan för länge sen och Ajax har inte ens kommit halvvägs...
Nej en sån lathund orkar jag inte vänta på mer så jag går före, då brukar hon få fart för tänk om det bjuds på något gott längre fram.
Nu var det inte så, varpå jag minsann inte tänker samarbeta när husse försöker plåta mig heller, jag vänder ryggen till, så det så!
Hmm ok då, jag kan väl vända mig om liiiite då, men bara för att det är till min blogg, de får ju lära sig att ha med godisar, snåljåparna!!!
Blev inga bra bilder i husseluren där borta så jag fick offra mig och ställa upp på en till, gillar det inte helt, titta bara på sloksvansen!
Och så bara försvinner han igen! Vad är nu detta, vi var ju och handlade i affären igår? Och vi är ju på helt fel gata dessutom... Konstifikt!
Nej nu förstår jag inte, vart tusan tog han vägen? Det får bli detektivnosande här, matte hjälper ju inte till, hon bara tar bilder. Och Ajax fattar inget.
Tror jag börjar minnas något om att husse skulle in där, men det var någon annan som kom ut... Men det känns ändå som vi är honom på spåren!
Jo visst fasiken, han skulle ju till vår braiga fiskaffär och handla, det händer nämligen att de äter fisk emellanåt, och vi får smaka! Skam annars liksom!!
Nu kom han!!! Jag gör det enda rätta och slänger mig på hans ben så han ska skämmas och förstår att man inte kan lämna mig på det viset!
Sen luktade det ju väldigt gott från den där påsen så jag klängde mig kvar på husses ben ett rätt bra tag innan vi kunde röra oss hem igen..
Efter en ganska ingående nosningsrunda på hemvägen så hamnade jag här, trött i mina ben, då vill jag ligga knä hos husse, kanske kolla bloggen om någon skrivit till mig, eller om någon annan gjort kul inlägg! Det gjorde jag ett tag, sen blev vi satta i husarrest helt appropå! Vaktar ni så kommer vi om ett tag hette det, hmpf... Jag får faktiskt inte betalt för att vakta!
Jaså minsann, här går man och dricker öl hur som helst utan mig? Förstår inte detta alls faktiskt! Fast de skulle handla båt och då får vi vara hemma, utom på sommaren när vi kan gå av i helsingör... De var i alla fall lite snabba och tog bara en tura... Och när maten lagades så fick vi faktiskt smaka en hel del, det var mycket över till oss, och de tokiga katterna som borde älska fisk fattar ju inte att det är dotte så vi kan äta deras bitar också! Faktiskt bara två av idioterna som uppskattar firre... Phalénekramar

18 kommentarer:

  1. Hej du...
    Det är roligt att få se så många bilder på dig och din familj!
    Tänker att du nog får ge din husse litet cred för det så han inte tröttnar!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig berättelse.
    Kul att få lära känna dig o din flock.
    Du verkar ha en häftig husse som dessutom gillar öl.
    Det gör faktiskt vår husse också
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  3. Silverdeer - Han har ju mig! Som är finaste mysvovven där finns!!! Men jag tänkte faktiskt ge honom lite pr och lägga ut en del hundporträtt han gjort så kanske mina vovvevänner övertalar sina hussar och mattar att göra sådana! Fast du, tröttna på att visa upp mig, hur tänkte du där? ;-)

    SvaraRadera
  4. Grabbarna Boys - Jag kan bara säga detsamma! Blir alltid glad när ni har nya äventyr att läsa om!
    Verkar vara så att hussar gillar öl, jag tycker bara om skummet... Och whiskey/cola... Husse hittade mig med snudan långt nere i glaset en gång när han ställt en sådan på köksbordet! Han var inte helt säker på att det var bra, men jag gillade det minsann!!!
    Vuff tillbaka till er!!!

    SvaraRadera
  5. Freja, du har alltid mål i mun. Vet inte hur jag tänkte så här i efterhand :-D
    Väntar med spänning på hundporträtten! Nåt på dig? Dum fråga kanske ;-)
    Själv har jag det alltid mysigt när jag sitter vid datorn förresten, för min katt Wolf sitter alltid på bordet intill mig med sin nos mot min kind då! Testa det på din husse, då får han om möjligt ännu svårare att motstå dig och det du vill! kram

    SvaraRadera
  6. Silverdeer - Klart jag har =) Min snuda är bra på att tycka saker...
    Tror det blir hundporträtt i morgon, måste ju få honom att leta upp lite bilder också, kan ju inte göra allt heller?
    Och ja det tricket kan jag också, fast jag ställer mig upp och lutar huvedet på hans axel, en riktig Phalénekram!!! Så kan man pussas lite också om man vill, mycket bra, smart katt du har!!!

    SvaraRadera
  7. Har du fått en Burberry-rock...! Lyllos dig!

    SvaraRadera
  8. Katarina - Ja, visst är den fin!!! Med rosett på ryggen och allt!!!

    SvaraRadera
  9. VA?! Katter som inte äter fisk?! Udda kissar...Burberry-rocken är ju för fin:)

    SvaraRadera
  10. Linda G - Nej jag säger ju det, de är inte så smarta de där fräsisarna!!! Och ja visst är den fin? Synd att matte får saker också, skulle ju blivit mer till mig annars!!!

    SvaraRadera
  11. Vi hade gärna hängt på din runda Freija verkar vara mycket spännande saker att läsa hos er. Din jacka gillar i skarpt matte nynnar nåt om - tuff brud i lyxförpackning. Vi har redan lagt till er i våra favoriter så bara kul att vi får vara med hos er.

    SvaraRadera
  12. Oj vad skoj att du hittade våran sida. Vi gör detsamma lägger till din. Nospussar från brorsorna i Norr

    SvaraRadera
  13. Carina - Nej men är det ni som har den bloggen också, det hade jag missat... Hade ju koll på valpisarna sen innan!!! Vad skoj!!! Fast helt ärligt är vår stad rätt trist, men vi har många vovvar i omnejden och det är ju bra! Gillade din LillBabs referens där =)

    Bamse och Valle - Ja jag blir alltid glad när jag hittar nya voffsar att läsa om, och ni verkar ju vara helsköna!!!

    Phalénekramar från en lite sur och torterad Freja... Ni förstår vad jag menar sen...

    SvaraRadera
  14. Vad gör din husse för hundporträtt???
    Matte blev väldigt nyfiken
    Fisk är förövrigt livsfarligt och fullkomligt oätligt enligt matte.
    Alla fiskar är förklädda vithajar som har människor som favvisföda.

    SvaraRadera
  15. Du och familjen verkar haft en händelserik dag med promenad och fiskätning :) Konstiga katter som inte äter fisk.
    Men inte snällt av hussen att gå ut och roa sig utan dig inte :( Tur dom inte var borta så länge :)

    Hoppas ni haft en bra söndag, här har vi haft sol :)

    SvaraRadera
  16. Sigge - Jag kommer flasha husses vovvejobb här i morgon, så då får du se!!!
    Fisk är det enda djuret de (med ytterst dåligt samvete) äter ibland så jag är glad när det står på menyn, vithaj har jag inte träffat någon... Det är mer lax flundra och tonfisk som kommer innanför dörren här...

    Ann-Margret och Vinja - Jo det var en ok dag faktiskt, blev ju lite putt där när de bara gick ut alldeles utan oss, men det kompenserades ju med firre sen...
    Min söndag var både bra och alldeles fruktansvärd! Ska berätta mer om det senare ikväll...

    SvaraRadera
  17. Inte kul när hussar försvinner in i affärer, men det är klart att fiskaffärer är väl i så fall mindre dåliga än vissa andra. Skönt att han kom till rätta sen... Kramis!

    SvaraRadera
  18. Ludde - Ja det har du rätt i, de är lite mindre dåliga!!! Kramar!!

    SvaraRadera