torsdag 10 februari 2011

Så gick en dag och kom aldrig tillbaka...

En rätt vanlig onsdag var det... Morgonrundan (som egentligen är mer sen förmiddag, vi är morgontrötta...) bestod av alldeles vanliga hundbestyr utan några överraskningar, inte ens någon kul vovvekompis hittade vi att busa med... Det var grått och tråkigt i vår stad igen, men vi gjorde såklart det bästa av det och skruttade loss innan husse skulle gå och jobba!!! 

 Bilder däremot måste jag ju se till att de är snabbare med, bara för att jag är proffessionell och byter pose sisådär var 100dels sekund påstår de att de inte hinner med och att det blir suddigt... Slöfockar säger jag! Var lite uppmärksamma liksom!!! Denna bilden är från senare på dagen då vi varit med matte och hämtat paket, alltid superskoj att få hänga med ju! Här är jag iförd min fina lila munkis bör tillläggas... Syns ju lite dåligt på bilden.... Vi sitter i vår hiss och väntar på att få gå in, efter det flög Ajax på sin hantel och ville busa medans jag la mig tillrätta i min korg och väntade på husse.
 Som kom hem från jobbet vid halv nio... Och jag överöser med pussar så man kunde tro att han inte tvättat sig på typ flera år, så glad blir jag!!!
Och så är det ju så att jag får samma behandling tillbaka för jag är trots allt husses lilla flicka... Fastän han är slö på inlägg och varit dålig på att svara kommentarer åt mig nån dag nu, han skyller på skisser åt jobb och målningar... Kanske är lite sant men han har lovat att rycka upp sig!!! Fixar vi bara så vi har internet till två datorer igen ska det nog ordna upp sig! Om inte annat till helgen då han är ledig och vi kan ta superbraiga rundor med massa fotograferande av viktigheter, mig alltså!!! Vuffar och nospussar!!!

7 kommentarer:

  1. Ja du Freja, det där med fotandet av hund är inte lätt alla gånger. Vinja gör nämligen precis likadant många gånger. Tycker hon sitter bra och trycker precis av, då vänder hon snabbt på huvudet :(

    Fin du var i din lila munk jacka, men den rosa var nog ännu finare på dig tror jag :)
    Din kompis Ajax, har inte hon några jackor på sig...

    Men hu så lite din husse sover :( Hur orkar han att jobba när han sovit så lite :( Hur orkar han jobba med så lite sömn?? Vad jobbar hussen med föresten.

    Sv. Nej någon tatuering lär det nog inte bli, är först och främst alldeles för rädd att göra det sen är det nog inte min grej heller ;) Hon får hålla sig förevigad på kort. Fast om man kunde hitta någon som målade en tavla skulle vara rätt läckert :)

    Ha en skön dag nu med hussen :) Och försök sitta stilla när hussen fotar så vi får se lite fina bilder på söta dig :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du verkar ha en jättebraig familj som ser till att ni, du och syrran har det braigt. Såna tvåbeningar måste uppskattas, för det finns trots allt jyckar som bara får sitta i en bur hela dagarna och aldrig va mä på nåt skoj. Snygg jacka du har, fast syrran din gillar hon inte kläder eller....

    Taxpussar i mängd.

    SvaraRadera
  3. Matten har alldeles för bråttom hon fick inte med det sista som jag sa. Så här kommer frågan: Får vi länka till din sida?

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  4. Det där med att man måste sitta still när man blir fotad är nog en kombination av långsamma tvåbeningar, dåligt ljus och slöhet. I alla fall här! Den lila munkjackan var fin. Förstår att du är husses favorit! Kramis!

    SvaraRadera
  5. Du freja din husse kan säkert svara på en sak........
    Matte har hört att om man är nickelallergiker då ska man inte tatuera sej för tatueringsfärg innehåller nickel.
    Stämmer det???
    Matte är nämligen sugen på att ha mej nånstans och hon kommer ju till Skåne ihop med mej.
    Men eftersom hon är superallergisk mot nickel så är ju frågan om det funkar med tatuering

    SvaraRadera
  6. Vad fin du är din tröja! :)

    SvaraRadera
  7. Ann-Margret och Vinja - Nej jag säger ju det, ni får bli snabbare =)
    Rosa är ju min favoritfärg så det är alltid bäst, men man måste ju ha omväxling =)
    Min husse är tatuerare ;) så han kan säkert fixa en tavla om du vill, tyvärr tar det ju en hel del tid och kostar därför en del, men ni kan ju diskutera det!!! Indirekt sover han inte lite, bara lite i taget, två timmar sömn, vaken en halv, en timme sömn, vaken en... osv... Men det går om man bara vill säger han!

    Hillman - Ja det är ju sant, jämför man med de stackarna är det ju jättebra här!! Men du vet hur det är, gräset är grönare...
    Nej syrran tycker inte alls om kläder, hon måste ha täcke om det är för kallt och då tjurar hon hela rundan! Inte lika fashionabel som mig ju!!!
    Och ja givetvis!!! Vad kul =)

    Ludde - Du har koll du!!! Vi tänker lika liksom =)

    Sigge - Hälsa matte att det där bara är rykten sk "urban legends" Ingen av färgerna husse använder har nickel i sig och han har aldrig sett det... Och givetvis har han innehållsförteckning till alla färger! Så hon kan föreviga snygga du utan risk =)

    Boubou - Tack =)

    Vuff på er alla!!!

    SvaraRadera